الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

ویژگی های هاست خوب کدامند؟ + خرید هاست | الکامپ نت

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹ ب.ظ

کاور هاست

 

ما عادت داریم آدرس یک سایت را تایپ کنیم و گوگل آن را برایمان نمایش ‌دهد. ولی چیزی که نمی‌دانیم پروسه‌‌ی جالبی است که در پشت این صحنه انجام شده. شاید هم در دلمان بگوییم اصلا مکانیزم سایت چه ربطی به من دارد؟! مساله همینجاست. اگر خودتان یک روز بخواهید سایتی داشته باشید، هنگام طراحی سایت به شما می‌گویند باید هاست و دامنه بخرید.

اگر به هیچ عنوان نمی‌دانید هاست چیست؟ دامنه چیست؟ برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز دارید؟ هاست مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ کدام نوع هاست مناسب شماست؟ و... باید بگویم که جای درستی آمدید. چون می‌خواهم ثابت کنم که مبحث هاست و دامنه واقعا جذاب و کاربردی است.

در این مطلب 0 تا 100 مبحث هاست را یاد می‌گیرید. خب آماده بشوید که وارد دریچه نوار مرورگر بشویم و ببینیم در دنیای وب چه می‌گذرد.

 

هاست چیست؟

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود (تقسیم‌بندی مجازی) که به هر قسمت آن، هاست گفته می‌شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ی یک هاست مناسب برای خود باشید.

 

هاست


بعد از اینکه متوجه شدید مفهوم هاست چیست، باید با توجه به نیاز وب‌سایت خود (میزان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، مقدار ram و..) یک هاست با ویژگی‌های مشخصی از شرکت‌های هاستینگ اجاره ‌کنید! این‌گونه بخشی از منابع یک سرور به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید تمام اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آنجا قرار دهید.

 

سرور چیست؟ چه فرقی با هاست دارد؟

سرور نوعی کامپیوتر است اما با عملکرد خاص خودش. این دستگاه‌های قدرتمند از قطعات سخت‌افزاری تشکیل شدند که بالاترین پردازش را دارند. از سرورها برای مواردی مثل میزبانی وب استفاده می‌شود. به دلیل همین کاربرد مهم، این دستگاه‌ها باید همیشه روشن، متصل به اینترنت و در دسترس باشند. 

وقتی دسترسی فقط محدود به یک شبکه باشد با سرور تحت شبکه روبرو هستیم. (شاید شما هم در شرکت‌تان سرور مخصوصی دیده باشید که فقط در اختیار شما و همکارانتان است) اما وقتی دسترسی سرور بین تمام کامپیوترهایی باشد که از طریق اینترنت به هم متصل‌اند، منظور سرورهای اینترنتی هستند. همین سرورها هستند که وقتی موضوعی را سرچ می‌کنید اطلاعات آن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

سرور

 

و اما تفاوت این سرورها با هاست

یک سرور میزبان وب، فضای خود را تقسیم می‌کند و هر بخش آن را در اختیار یک مشتری قرار می‌دهد. وقتی شما هاست اجاره می‌کنید، صاحب فضای کوچکی از این سرور می‌شوید. از یک تا ۱۰۰ سایت می‌توانند همزمان از سرور به صورت مشترک استفاده کنند. برای درک بهتر،  سرور را ساختمان بزرگی تصور کنید که یک واحد کوچک از آن را به عنوان هاست اجاره می‌کنید. (البته اگر شرکت‌تان بزرگ است می‌توانید کل ساختمان را اجاره کنید! به این حالت سرور اختصاصی می‌گویند. عجله نکنید در ادامه با انواع سرور آشنا می‌شویم.)

 

آیا نمی‌شود به جای خرید هاست از کامپیوتر خودمان استفاده کنیم؟

خیالتان را راحت کنم پاسخ قطعی "خیر" است! وقتی شما هاست می‌خرید، در واقع یک حساب کاربری به شما اختصاص داده می‌شود. با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کردید "حجم دیسک و مشخصات خاصی" از یک سرور را اجاره می‌کنید. شاید فکر کنید خب چه کاری است! اصلا هاست چیست من از فضای کامپیوتر خودم استفاده می‌کنم و اطلاعات سایتم را وارد سیستم خودم می‌کنم.

این کار عملا ممکن نیست. چون سرورها با کامپیوتر شخصی بسیار متفاوتند. کامپیوترهای ما با سخت‌افزارهای ضعیف‌تر و اینترنت محدود کار می‌کنند. اما سروری که هاست میزبانی ارائه می‌دهد بسیار قدرتمند، پر سرعت و با پهنای باند بالا است. به علاوه برای اینکه سایتتان برای بازدیدکننده‌ها همیشه در دسترس باشد، لازم است که آن را 24 ساعته روشن نگه دارید و به محض خاموش شدن سایتتان هم دیگر قابل نمایش نیست!

یک دلیل دیگر این است که در شرکت‌های هاستینگ، سرورها در فضاهایی مخصوص ( اتاق‌های دیتاسنتر) نگهداری می‌شوند. در این اتاق‌ها تعداد زیادی سرور در قفسه‌ها با تاسیسات کامل قرار دارد. به صورت 24 ساعته به برق و اینترنت متصل هستند و حتی تمهیدات قطع برق، زلزله و آتش‌سوزی و ... در این فضاها در نظر گرفته شده است.

 

انواع هاست

بعد از اینکه متوجه شدید سرور و هاست چیست و چه کاربردی دارد، باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین انواع میزبانی وب می‌پردازیم.

 

میزبانی اشتراکی

در این نوع میزبانی، یک سرور به بخش‌های زیادی تقسیم می‌شود و هر بخش به سایتی تعلق می‌گیرد. با این روش در یک سرور ممکن است هزاران سایت میزبانی شود.
هاست اشتراکی مقرون‌به‌صرفه است و شما بابت همان مقدار از منابعی که احتیاج دارید هزینه پرداخت می‌کنید. معمولاً وب‌سایت‌ها در ابتدای کار و تا زمانی که اطلاعات و بازدید بسیار زیادی ندارند، در هاست اشتراکی ‌میزبانی ‌می‌شوند.

 

هاست اشتراکی

 

یکی از مشکلاتی که در این نوع از سرویس میزبانی ممکن است ایجاد شود، مشکلات امنیتی است. نفوذ به یک سایت می‌تواند راهی برای ایجاد دسترسی به سرور و سایر وب‌سایت‌ها باشد.
همچنین وجود حجم بالای درخواست‌ها روی سرور می‌تواند منجر به افت سرعت سایر وب‌سایت‌ها شود. بنابراین استفاده از سرور‌های ایمن شده و معتبر برای حفظ امنیت و کارایی سایت ضروری است.

 

سرور نیمه اختصاصی

هاست نیمه اختصاصی (vps hosting یا سرور مجازی) یکی دیگر از سرویس‌های میزبانی وب است که در آن یک سرور به کمک نرم‌افزار‌های مجازی‌ساز مثل vmware به چند بخش مجزا تقسیم می‌شود و هر بخش مثل یک سرور مجزا به‌ کار گرفته می‌شود. در این حالت مشتری منابع و قدرت بیشتری نسبت به حالت هاست اشتراکی در اختیار دارد.

 

هاست نیمه اختصاصی

 

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی، یک سرور به مشتری اختصاص می‌یابد و وب‌سایت او تنها استفاده‌کننده از منابع آن سرور است. از آنجا که سرور فقط از سایت شما میزبانی می‌‌کند، بنابراین نگرانی‌ کاهش امنیت و سرعت از طرف سایر وب‌سایت‌ها وجود ندارد.

 

سرور اختصاصی


این نوع هاست‌ هزینه‌های بالایی دارد و برای وب‌سایت‌های بزرگ مناسب است.

 

فروش 8 رقمی از اینستاگرام

 

میزبانی ابری

در میزبانی ابری (cloud Hosting) همواره چندین سرور به‌صورت شبکه در حال کار کردن هستند. وب‌سایت شما می‌تواند از تمام منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سیستم‌ها استفاده نماید. یعنی وب‌سایت محدود به یک سرور با منابع محدود نخواهد شد و در شرایطی که احتیاج به استفاده‌ی بیشتر از منابع دارد، می‌تواند از سایر سرورها در فضای ابری استفاده کند.

 

میزبانی ابری

 

با این روش وب‌سایت شما همیشه در دسترس است و به اصطلاح up-time‌ آن بسیار بالا خواهد بود. در هاست ابری بک‌آپ‌ گرفتن و حفظ امنیت به علت پراکندگی داده‌ها کار دشوارتری است.

 

میزبانی خوشه ای (Cluster Web Hosting)

این روش شباهت زیادی با روش ابری دارد. به این منظور که به دلیل استفاده از سرورهای به اصطلاح خوشه ای  از کار افتادگی وب سایت هیچگاه رخ نمیدهد چون در زمان از کارافتادگی یکی از سرورها سرور دیگر به کار افتاده و ترافیک به سمت آن سرور روانه میشود. این روش از سرویس هاست، امکاناتی مانند کنترل امنیت، توازن بار و منابع داده ای حیاتی سایت با بهره‌وری و افزونگی بالاتری را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

 

میزبانی خوشه ای

 

یک هاست عالی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا اینجا انواع هاست را شناختیم. حالا برای خرید این هاست‌ها، باید به چه پارامترهایی توجه کنیم؟ در سرویس‌هایی که شرکت‌های میزبانی وب ارائه می‌دهند آیتم‌های مختلفی وجود دارد. در این بخش با ویژگی‌ها و مشخصات یک هاست خوب آشنا می‌شویم. تا بتوانید خودتان درست و غلط را یاد بگیرید و بهترین هاست را با توجه به نیازتان تهیه کنید.

 

ویژگی هاست خوب

 

1. فضای هاست Disk Space

فضای هاست مثل حجم هارد دیسک یا حافظه گوشی موبایل شماست. و حجمی از سرور است که به شما تعلق می‌گیرد تا بتوانید فایل‌ها، محتوا، قالب و ... را روی آن آپلود کنید.

شرکت‌های هاستینگ معمولا تنوع فضای هاست از 50MB تا 10000MB به شما ارائه می‌دهند. حجم مورد نیاز شما بستگی به سایتتان دارد. قبل از خرید باید به استاتیک یا داینامیک بودن سایت، سیستم مدیریت سایت، ماژول‌های مورد استفاده، دیتابیس‌ها، قالب سایت و ... توجه کرد. برای تخمین می‌توانید از تجربه‌ی طراح سایتتان هم کمک بگیرید.

 

2. پهنای باند Bandwidth

می‌خواهم یک داستان بگویم دلتان را خون کنم! یادتان هست موقع اعلام نتایج کنکور چه اتفاقی می‌افتاد؟ با دست‌های لرزان آدرس سایت سنجش را وارد می‌کردیم و با چی مواجه می‌شدیم؟ سایت برایمان باز نمی‌شد! دوباره و دوباره در حالی که از استرس کبود شده بودیم این کار را انجام می‌دادیم! تا بالاخره بعد از ده‌ها مرتبه موفق می‌شدیم نتایج درخشانمان را ببینیم!

پهنای باند همین است. مانند اتوبانی می‌ماند که هرچه عرض آن بیشتر باشد مسافر در ترافیک نمی‌ماند و سریع‌تر به مقصد می‌رسد. شما هم برای اینکه چند کاربر به طور همزمان بتوانند محتوای سایتتان را ببینند به یک هاست با پهنای باند بالا دارید.

پهنای باند به 2 عامل اصلی بستگی دارد حجم اطلاعات سایت و میزان بازدید مورد انتظار. سایت‌هایی که اجازه دانلود و آپلود فایل می‌دهند نیاز به پهنای باند خیلی بالا دارند و احتمالا مجبور به استفاده از هاست دانلود شوند. اما برای سایت‌های معمولی می‌توان اندازه متوسط هر صفحه را حساب کرد. فرض کنید هر صفحه سایت شما 100 کیلوبایت باشد و در روز میانگین 500 بازدید کننده دارید، که هر کدام 4 صفحه از سایتتان را ببینند. ترافیک روزانه شما 100*500*4 برابر با 200 مگابایت خواهد بود. حالا این اندازه را در 30 روز ماه ضرب کرده و پهنای باند مورد نیاز ماهانه را حساب کنید.

 

3. کنترل پنل Control panel

اگر بخواهم ساده بگویم کنترل پنل یک رابط گرافیکی، برای مدیریت هاست شماست. شرکت هاستینگ بعد از خرید به شما رمز و دسترسی یک کنترل پنل تحت وب را ارائه می‌دهد. بعد از ورود به این پنل شما می‌توانید بدون نیاز به کدنویسی، از طریق آیکون‌های گرافیکی هاست خود را مدیریت، و موارد زیر را کنترل کنید:

 

  • مدیریت حساب کاربری
  • مشاهده میزان حجم مصرفی و حجم باقی مانده
  • میزان مصرف پهنای باند
  • مدیریت مراکز داده (database)
  • افزودن دامنه به هاست
  • نصب سیستم مدیریت محتوا
  • و امکانات متنوع دیگر

یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های حاضر، CPANEL است. که اکثر شرکت‌های هاستینگ به دلیل محیط ساده و کاربردی همین پنل را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. البته کنترل پنل های دیگری هم برای هاست قابل استفاده هست مانند Direct admin و Plesk...

 

سی پنل

 

4. افزودن دامین Addon domain

افزودن دامنه یا ادان دامین، امکانی است که به شما اجازه می‌دهد دامنه‌های بیشتری را در هاست خودتان ثبت کنید. و با هر کدام از دامنه‌ها یک سایت جدید راه اندازی کنید.

مثلا تصور کنید هنگام خرید هاست مقابل یکی از آنها نوشته شده که 2 تا ادان دامین دارد. این یعنی شما که قصد ایجاد سایت "فروش کیف و کفش" دارید، شاید در آینده که کارتان گرفت بخواهید سایت دیگری برای فروش "تجهیزات ورزشی" هم به آن اضافه کنید. در اینصورت دیگر نیازی نیست هاست جدیدی تهیه کنید و می‌توانید از طریق کنترل پنل، روی همین هاست یک دامنه جدید وارد کنید.

 

5. آپ تایم Up time

سرور باید در هر ثانیه از 24 ساعت بتواند سایت شما را در دسترس نگه دارد. وگرنه مخاطبان قادر به دیدن وبسایت شما نخواهند بود. گاهی ممکن است به دلیل مشکلات فنی این دسترسی قطع شود (downtime) که خب اتفاق خوبی نیست! برای همین یکی از موارد قابل توجه، آپ تایم هاست است (مخصوصا برای سایت‌های فروشگاهی که با قطعی سایت، در واقع مشتری خود در آن لحظات را از دست می‌دهند).

معمولا شرکت‌های هاستینگ آپ‌تایم را به صورت درصد بیان می‌کنند. مثلا رقم 99.99% به این معنی است که در یک سال، سایت ممکن است فقط یک ساعت از کار‌افتادگی موقت داشته باشد.

 

6. بکاپ گیری Back up

این روزها حتی بکاپ‌گیری از گوشی شخصی‌مان هم کلی اهمیت دارد، چه برسد به اطلاعات سایتمان! هنگام خرید هاست حتما از سرویس‌هایی استفاده کنید که بکاپ‌گیری دائم و منظمی دارند. بیایید روراست باشیم شرکت‌های هاستینگ که معجزه نیستند! اتفاق‌هایی مثل مشکلات فنی، خرابی و سوختگی سخت‌افزاری و... همیشه احتمال وقوع دارند. اگر شرکت هاستینگ از اطلاعات موجود روی هاست وب‌سایت شما بکاپ نداشته باشد، اطلاعاتتان در معرض نابودی کامل قرار می‌گیرد.

البته مزیت بکاپ‌گیری فقط هنگام خرابی سرور نیست. اگر خود شما هم هنگام توسعه و ویرایش وبسایتتان اشتباها یک فایل و پوشه را پاک کنید، ممکن است کل سایت شما با خطای جدی مواجه شود. در این‌صورت می‌توانید روی نسخه بکاپ هاستتان حساب کنید.

 

منظور از سیستم عامل هاست چیست؟

گفتیم که سرورها یکجورهایی کامپیوترهای پرقدرت هستند. سرور هم مثل کامپیوتر شخصی ما به سیستم عامل نیاز دارد. دو سیستم ویندوز و لینوکس به این منظور استفاده می‌شوند. خب حالا سیستم عامل سرور چه ربطی به ما دارد؟ قضیه این است که باید ویندوز یا لینوکس بودن هاست‌مان را انتخاب کنیم. پس بیایید آشنایی مختصری با این دو سیستم عامل داشته باشیم:

 

هاست ویندوز و لینوکس

 

1. هاست با سیستم عامل ویندوز

این سیستم عامل توسط شرکت مایکروسافت ارائه می‌شود. هاست ویندوزی از سایت‌هایی پشتیبانی می‌کند که با زبان برنامه نویسی ASP و NET نوشته شدند. پس اگر زبان سایتتان PHP است دور این سیستم عامل را خط بکشید! در هاست‌های ویندوزی معمولا از کنترل پنل Plesk ، Website panel و SolidCP استفاده می‌شود.

سرورهای ویندوزی از دیتابیس MSSQL و سیستم مدیریت محتواهای اختصاصی پشتیبانی می‌کنند. منظور از اختصاصی این است که سیستم های مدیریت محتوای رایج براساس PHP هستند؛ که خب گفتیم سرور ویندوزی تطابق خوبی با آنها ندارد. اما اگر سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و دست نویسی با ASP و NET داشته باشید، ویندوز به خوبی جوابگوی شماست.

 

2. هاست با سیستم عامل لینوکس

هر چند ما اسم ویندوز را بیشتر شنیده‌ایم، اما در زمینه هاستینگ لینوکس بیشتر مورد استقبال است. چون این هاست به خوبی از زبان برنامه‌نویسی PHP پشتیبانی می‌کند. و اینجاست که برنامه‌نویسان PHP عاشق هاست لینوکس می‌شوند! با این نوع هاست انواع سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و… پشتیبانی می‌شوند.

با هاست لینوکس می‌توانید از پنل‌های مدیریتی محبوبی مثلCpanel ،Direct admin ،Kloxo  و  Zpanel استفاده کنید. علاوه بر این، از نظر پشتیبانی دیتابیس، هاست لینوکس با پایگاه داده MYSQL به خوبی سازگار است. (اکثر سیستم مدیریت محتواهای معروف، برای عملکرد صحیح به پایگاه داده تحتMYSQL  نیاز دارند)

 

سایر ویژگی های هاست

ویژگی‌های اصلی هاست به همین صورت بودند. ولی برای تکمیل بحث، فهرست‌وار به چند ویژگی تکمیلی هم اشاره می‌کنیم:

 

سایرویژگی هاست

 

  • از دیتاسنترهای مشهور باشد: دیتاسنترهای معروف نسبت به موارد مشابه تازه تاسیس، کیفیت شبکه و سخت افزار بالاتری دارند. هنگام خرید هاست راجع به نام دیتاسنتر از شرکت ارائه‌دهنده سوال کنید و سپس راجع به کیفیت آن پرس و جو کنید.

 

  • پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد: اگر همه ویژگی‌های هاستتان عالی باشد ولی پشتیبانی متعهد و پاسخگویی نداشته باشد حسابی توی ذوقتان می‌خورد. چون برای رفع برخی مشکلات خود حتما در طول استفاده به کمک پشتیبان نیاز پیدا می‌کنید. پس قبل از خرید راجع به ساعت پاسخگوی، شرح و حدود وظایف پشتیبانی سوال کنید.

 

  • امنیت بالایی داشته باشد: سرور می‌تواند در خطر حمله هکرها و یا سایر مسائل امنیتی باشد. حتما قبل از خرید راجع به تمهیدات امنیتی هاست سوال کنید. امنیت سرور باید هم از جهت فیزیکی در ساختمان دیتاسنتر تامین شده باشد، و هم به لحاظ نرم افزاری از بهترین فایروال، کنترل 24 ساعته سرورها توسط کارشناسان امنیت وب، محافظت از حمله‌های DOS و DDOS و...سایر تمهیدات بهره‌مند باشد.

 

  • تعرفه و قیمت: معقول بودن قیمت و خدمات را بررسی کنید تا در خرید و تمدید طرح دچار مشکل نشوید. البته حواس‌تان باشد! گاهی قیمت پایین‌تر به ضرر سایت شماست. چون شرکت‌های نامعتبر با سخت‌افزار ضعیف و تعطیل کردن شیفت شب و… سعی در کاهش هزینه دارند!

 

5 شرکت هاست برتر ایران برای خرید بهترین هاست

 

1. ایران سرور – iranserver.com

ایران سرور iranserver.com یکی از قدیمی ترین شرکت های هاستینگ به شمار می رود و تا تاریخ نگارش این مقاله ۱۷ سال تمام در حوزه ارائه هاستینگ معتبر و با کیفیت فعالیت دارد. دفتر اصلی ایران سرور در شهر مشهد قرار دارد و این شرکت معتبر بیشتر ۵۰ دیتاسنتر در سراسر جهان دارد و به بیشتر از ۴۰ هزار مشتری در ایران خدمات می دهد که این واقعا رقم خوبی است.

 

ایران سرور

 

رتبه الکسای ایران سرور: در تاریخ نگارش این مقاله رتبه الکسای جهانی ایران سرور 2430 و رتبه الکسای این سایت در ایران 84 است که این ارقام نشان از قدمت و محبوبیت این شرکت دارد.


بازخورد خوب مشتریان: از نکات مثبت این شرکت هاستینگ برتر می توان به بازخورد بسیار خوب مشتریان آن اشاره کرد همچنین سرویس های متنوع و هاست های ایرانی و خارجی گوناگون در کنار سرور های اختصاصی و اشتراکی برخورداری از سخت افزار های قوی و بروز توانسته که سایت های بسیار زیادی را در خود میزبانی کند.


پشتیبانی از هاست ابری: از دیگر امکانات این شرکت هاستینگ برتر، ارائه هاست های ابری است که اگر نگران در دسترس بودن سایت خود هستید با تهیه هاست های ابری از ایران سرور خیالتان بابت آپ تایم سایت تان راحت باشد چون هاست های ابری آپ تایم ۱۰۰ درصد دارند.


خدمات متنوع ایران سرور: ایران سرور انواع هاست های لینوکسی و ویندوزی را در بستر سرورهای ایرانی و خارجی عرضه می کند. شرکت ایران سرور با قابلیت ثبت آنی هاست و دامنه و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته و قوی خود اسم و رسمی را در زمینه خدمات هاستینگ کشور دست و پا کرده است که کمتر شرکتی به آن دست پیدا کرده است.


قیمت های ایران سرور: بی تعارف بگم قیمت های ایران سرور کمی بالاست اما میتوان پیشنهاد قیمت مناسب تری را هم در ایران سرور پیدا کرد.


اگر سایت‌تان بازدیدکنندگان زیادی دارد و حوصله مشکلات هاستینگ ندارید ایران سرور انتخاب خوبی است و می‌توانید برای خرید بهترین هاست ایران اقدام کنید، همچنین آپ‌تایم‌ هاست‌های ایران سرور ۹۹٫۹ درصد است.

 

نکات قوت ایران سرور

 

  • همکاری متخصصین وردپرس با ایران سرور
  • استفاده از وب سرور لایت اسپید لایسنس دار به جهت افزایش سرعت
  • استفاده از کنترل پنل های لایسنس دار
  • ارائه فضای ابری و هاست وردپرس تخصصی
  • ضمانت عودت وجه تا 100 روز پس از خرید
  • استفاده از حافظه های NVME پر سرعت
  • همکاری با دیتاسنترهای قوی دنیا
  • ارائه WP ROCKET با لایسنس
  • دارای لایه های قوی امنیت ( استفاده از آنتی شل و فایروال CSF)


نقاط ضعف ایران سرور

 

  • هزینه زیاد و نسبتا گران
  • تعداد سایت های زیاد بر روی یک سرور
  • تیم پشتیبانی ضعیف

 

بنر ایران سرور

 

فعلا دوستان ایران سرور با تحقیق هایی که انجام داده ایم هاست خوبی هست 4 تا هاست برتر دیگر بعد از کلی بررسی برای شما قرار میدهیم فعلا از این استفاده کنید.smileyyes

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول

 

هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟

حقیقتا نمی‌شود برای تمام سایت‌ها یک نسخه واحد پیچید. هر کدام از این دو سیستم عامل، شرایط و تفاوت‌های خاص خودشان را دارند. به همین دلیل بهتر است انتخاب شما براساس نیاز سایتتان باشد. یعنی ببینید سایتتان با چه زبانی نوشته شده؟ (اگر نمی‌دانید از طراح سایتتان بپرسید.) سیستم مدیریت محتوایتان چیست؟ و…

به جز ویژگی‌های بالا، هاست لینوکس و ویندوز از نظر مواردی مثل سرعت و امنیت یکسان هستند. چون مواردی مثل سرعت، بیشتر از اینکه به سیستم عامل ربط داشته باشند به سخت افزار سرور وابسته‌اند.

 

هاست خارجی بهتر است یا ایرانی؟

حتما هاست ایرانی و خارجی به گوشتان خورده است. یک مقایسه سریع بین این دو داشته باشیم. هاست ایرانی در داخل کشور میزبانی می‌شود. در نتیجه با فاصله کم از کاربران ایرانی، سرعت لود سایت بالا می‌رود. از طرفی نگهداری از هاست ایرانی در دیتاسنترهای داخل کشور انجام می‌شود. این یعنی در خطرات احتمالی تحریم یا عدم دسترسی به اینترنت بین‌الملل، اطلاعات سایت شما همچنان محفوظ است.

توصیه می‌کنیم اگر سایتی دارید که مخاطبان آن ایران هستند، یا سرعت بارگذاری سایت برایتان مهم است از هاست ایرانی استفاده کنید. در کل این دو نوع هاست، تفاوت شدید و چشمگیری با هم ندارند. چه هاست شما داخل کشور باشد و چه خارج، تمام کاربران وب در جهان می‌توانند از آن بازدید کنند.

 

چرا استفاده از هاست رایگان مناسب نیست؟

اکثر هاست‌های رایگان up time (مدت زمان بالا بودن سایت) پایینی دارند و وب‌سایت‌ها در بسیاری از مواقع از دسترس خارج می‌شوند. این نوع سرورها بسیار شلوغ هستند بنابراین کیفیت و امنیت پایینی دارند. برای میزبانی یک وب‌سایت با اهمیت نباید از آن‌ها استفاده کرد.

 

چه زمانی باید بجای هاست اشتراکی از سرور مجازی استفاده کنم؟

اگر می‌خواهید هاست اشتراکی خود را به پلن‌هایی بالاتر از آنچه در هاست اشتراکی ارائه شده ارتقا دهید و یا در صورتی که تمایل دارید کنترل بیشتری روی منابع سرور خود داشته باشید می‌توانید از سرور مجازی استفاده کنید. سرور مجازی به شما امکان دسترسی به روت سرور و نصب SSL و سایر نرم افزارهای مورد نیاز شما را به شما می‌دهد.

 

برای سایت‌های دانلودی، بهتره از چه نوع هاستی استفاده کنیم؟

هاست دانلود هاست مناسبی برای وب‌سایت‌های دانلودی و میزبانی فایل است. شما می‌توانید متناسب با حجم دانلود مورد نیاز خود یکی از پلن‌های هاست دانلود وب‌رمز را انتخاب کنید.

 

چرا داشتن یک هاست با کیفیت مهم است؟

هاست فضایی برای نگه‌داری اطلاعات وب‌سایت شماست. به جهت حفظ امنیت اطلاعات سایت، افزایش سرعت بارگذاری و همچنین در دسترس بودن بیشتر سایت باید از هاست با کیفیت استفاده کرد.

 

جمع بندی

خوب دوستان گلم گفتیم هاست چیست، سرور چیست انواع هاست نیز بسته به نوع کارمون میتوانیم انتخاب کنیم همچنین ویزگی های یک هاست خوب گفتیم یکی از مهمترین ویزگی هاست اپ تایم هست خیلی به آن توجه کنید سپس سستم عامل هاست را گفتیم که دو مورد بود لینوکسی و ویندوزی که معمولا هاست لینوکسی مد نظر ماست و یک هاست خوب همانطور که گفتیم بایستی پشتیبانی عالی داشته باشد و در آخر خرید هاست ایران سرور را معرفی کردیم که یکی از مشهورترین هاست های ایران هست درسته قیمتش بالاست اما می ارزه بهتر از هاست هایی هستند که از دسترس خارج می شوند مخصوصا اگر شما سایت فروشگاهی داشته باشید کلی ضرر به شما می زنند همچنین پشتیبانی عالی و آپ تایم 99.99 درصد واقعا خوبه دیگه چی بگم؟ ما قرار شد 5 هاست برتر ایران را معرفی کنیم فعلا این یکی را داشته باشید تا با بررسی و تحقیق آن 4 تا بعدی را به شما بگوییم.

دوستان عزیز ما از شما می خواهیم این وبلاگ و کانال تلگرام الکامپ نت را به دیگران معرفی کنید تا آنها هم بتوانند از این آموزش رایگان استفاده کنند و خودتان هم عضو شوید ببینم چکار می کنید. اگر سوال و پرسشی دارید در انتهای این بخش در قسمت نظرات بپرسید ما پاسخگو خواهیم بود و همچنین لینک این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام منتشر کنید که این آموزش فراگیر شود این باعث خوشحالی ماست تا در آینده بتوانیم آموزشهای حرفه ای تر برای شما قرار دهیم.

در ضمن ما جمعه های هر دو هفته ساعت 23/59 شب مقالات جدید خواهیم داشت حتما مطالعه کنیدwinkwinkwink

موفق باشیدsmileysmileysmiley

 

کانال تلگرام الکامپ نت

 

پیج اینستاگرام الکامپ نت

 




 

مطالب مرتبط

 

تقویم محتوایی   تقویم محتوایی چیست؟ + مراحل ساخت تقویم محتوایی | الکامپ نت

 

استراتزی تولید محتوا   استراتژی تولید محتوا چیست؟ 12 گام تا استراتژی تولید محتوا موفق در سال 2021 | الکامپ نت

 

سئو محتوا   تولید محتوا مبتنی بر سئو | 👩 پرواز کردن به صفحه اول گوگل

 

دکمه سابسکرایب   ساخت سریع دکمه سابسکرایب برای کانال یوتیوب در کوتاهترین زمان ممکن

 

استوری اینستاگرام   معرفی بهترین افکت ها و فیلترها در استوری اینستاگرام | الکامپ نت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی