الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

پست گذاشتن در اینستاگرام

 

همانطور که می دانیم پست گذاشتن در اینستاگرام به صورت عکس و ویدئو می باشد و یکی از قابلیت های جذاب آن می توان به عکس و ویدئو فیلتر دلخواه خود را اضافه کرد و با دیگران به اشتراک گذاشت .

اینستاگرام یکی از محصولات شرکت فیسبوک می باشد و یک اپلیکیشن بسیار جذاب که کابران فراوانی دارد و بعضی از کاربران که فالوورهای زیادی دارند از آن برای توسعه کسب و کار خود از آن استفاده می کنند.

ما در اینجا قصد داریم به شما نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام را آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

 

آموزش گام به گام پست گذاشتن در اینستاگرام

 

ما این مراحله را به طور ساده به شما نشان می دهیم فقط کافیه هر کاری که به صورت تصویری انجام می دهیم شما هم تکرار دهید تا بتوانید پست گذاشتن در اینستاگرام را خوب یاد بگیرید.

 

  • علی محمدی

استوری اینستاگرام

 

برای دانستن اینکه چگونه افکت های اینستاگرام را فعال کنیم لازم هست بدانید که افکت‌های‌ تصاویر در 2019 به اینستاگرام آمدند و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای اینستاگرام میان کاربران تبدیل شدند. این افکت‌های اینستاگرام در ابتدا فیلترهایی بودند که روی صورت قرار می‌گرفتند، اما رفته رفته قدرتمندتر شدند و به جایی رسیدند که هر کاربر می‌تواند افکت واقعیت افزوده خود را در هر سبک و سیاقی بسازد و با بقیه به اشتراک بگذارد!

فیلترهای اینستاگرام یا افکت های چهره اینستاگرام قابلیت ویژه و جذابی است که در آپدیت های جدید اینستاگرام به آن اضافه شده است. این قابلیت ابتدا برای استوری اینستاگرام فعال شد. اما اکنون برای لایو نیز قابل دسترسی می باشد.

شما با فیس فیلتر و ایجاد یک صحنه زیبا ودلپسند در لایو یا استوری خود می توانید فالوور هایتان را بیشتر با پیج خود در گیر کنید. هر چه بیشتر فالوور داشته باشید، راحت تر می توانید رشد پیدا کنید.

برای این آموزش با ما همراه باشید.

 

چرا از فیلتر های استوری اینستاگرام استفاده می‌کنیم؟

چه کسی حاضر است اعتراف کند که از زیبایی خوشش نمی‌آید ؟ یا زیبایی چهره‌اش برای او مهم نیست؟ خب فیلترهای اینستاگرام هم دقیقا چنین کاری انجام می‌دهند. چشم‌ها را درشت می‌کنند، عیب‌های پوست را مخفی می‌کنند و کلی زرق و برق و موارد دیگر به تصویر اضافه می‌کنند.

 

ساخت فیلتر استوری اینستاگرام

 

پس عجیب نیست که اکثر جوان‌ها از فیلتر استوری اینستاگرام استفاده کنند و استوری خود را بدون فیلتر منتشر نکنند. همین موضوع با فالوورهای پیج هم نسبت مستقیم دارد و باعث افزایش آن‌ها می‌شود. بنابراین بسیاری از پیج‌ها در ابتدا با این کار فالوورهای خود را افزایش می‌دهند و سعی می‌کنند از این راه به اهداف خود برسند.
اما این موردی نیست که بتوان از آن برای رشد پیج اینستاگرام استفاده کرد و تنها برای فان و سرگرمی مناسب است. مهم‌ترین دلیل افراد برای فالو کردن یک پیج، محتوای آن است. پس سعی کنید در کنار این موضوعات حاشیه‌ای! به دنبال ساخت محتوای ارزشمند و در عین حال فان باشید. مانند بسیاری از پیج‌های تولیدکننده محتوای طنز که گه گاه از این فیلترها هم استفاده می‌کنند.

یکی از دیگر کاربرد فیلترها، پست گذاشتن در اینستاگرام است که استفاده کردن از آن کمی فرق دارد آنها نیز بسیار جالب هستند که در دیگر مقاله این فیلترها را توضیح دادیم.

 

چگونه افکت‌ها (فیلترها) را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

برای دانستن اینکه چگونه افکت های اینستاگرام را فعال کنیم باید بدانید که هنگامی که در بخش اصلی اینستاگرام (روی feed) هستید، انگشت خود را به سمت راست بکشید یا روی علامت به اضافه در قسمت بالای تصویر سمت چپ که زیر عکس پروفایلتان قرار دارد کلیک کنید تا وارد بخش استوری اینستاگرام شوید.

 

  • علی محمدی

افکت اینستاگرام

 

استوری یکی از قابلیت های اینستاگرام است که این قابلیت در آپدیت جدید به آن اضافه شده است حالا به این فکر می کنید که اصلا  معنی استوری چیه؟ در واقع همان داستان های از وقایع زندگی اشخاص هست به اشتراک می گذارند تا دیگران و دوستان در شادی آن ها نیز شریک باشند در کل استوری داستان زندگی به روایت تصویر کشیدن می باشد اینستاگرام جای خود در بین کاربران باز کرده کمتر کسی است که این شبکه اجتماعی نشناخته باشد کاربرد های فراوان از جمله تبلیغات، فروش محصولات و ارتباط و تعامل با کار بران دارد آیا شما می دانید که استورهای اینستاگرام 80 برابر پست های عادی دیده می شوند؟؟؟ پس این دلیل قانع کننده ای است که شما بخواهید صفر تا صد استوری را یاد بگیرید برای ادامه آموزش با ما همراه باشید.

 

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام داستان کوتاهی در بخش پروفایل شماست که حداکثر ۲۴ ساعت پس از منتشر شدن آن خود به خود پاک میشود و همانطور که در بخش بالا توضیح دادیم موضوع این بخش میتواند اتفاقات روزمره شما را در برگیرد و یا میتواند داستان‌های تبلیغاتی را نیز شامل شود.

اما این بخش امکانات بسیاری دارد که شما میتوانید با استفاده از آنها عکس‌ها و ویدیوهای خود را با افکت‌های دلخواه و شکلک‌های متناسب ویرایش کنید. میتوانید بر روی عکس و یا فیلم خود متن نوشته و یا میتوانید از کاربران خود نظرات خاصی را بپرسید و آن را منتشر کرده و بعد از انتشار تعداد بازدیدکننده‌های آن، داستان تان را مشاهده کنید، میتوانید به استوری خود هشتگ اضافه کنید و یا نظرسنجی بگذارید و حتی یک لینک خارجی به آن بدهید و ویژگی‌های زیادی که یکی یکی آنها را توضیح خواهیم داد.

به صورت کلی استفاده از این بخش دلچسب و ساده میباشد که شما را وامیدارد به صورت ناخوداگاه از این بخش به صورت مکرر استفاده کنید. در این بخش امکانات زیادی قرار داده شده که تنها باید کمی خلاقیت به کار ببرید. پخش زنده اینستاگرام نیز از این بخش فعال میشود که در ادامه به این موضوع و نحوه استفاده آن نیز خواهیم پرداخت.

 

انواع استوری اینستاگرام

 

استوری اینستاگرام

 

  • Live: به کمک این گزینه می توانید استوری زنده بگیرید.


           نکته: توجه داشته باشید در این حالت ویدیو شما به صورت زنده به مخاطبین نشان داده می شود.

 

  • Create: برای ایجاد یک استوری متنی می توان از این گزینه استفاده نمود.

 

  • Normal: برای استوری کردن یک عکس یا ویدیو معمولی از این گزینه استفاده می شود. (به منظور ضبط ویدیو نیاز است روی این دکمه ضربه بزنید و به مدت 15 ثانیه انگشت خود را روی آن نگه دارید.

 

  • BoomRang: ساخت یک ویدیو کوتاه به سبک GIF با سرعت بیشتر از حالت معمول که به طور مکرر عقب و جلو می شود. (این گزینه به علت امکان ایجاد استوری خلاق طرفداران زیادی دارد.)

 

  • Superzoom: برای مهم نشان دادن یک سوژه می توان از این گزینه با قابلیت زوم روی سوژه مورد نظر استفاده نمود.

 

  • HANDS-FREE: مشابه گزینه Normal با انتخاب این گزینه تنها با یک ضربه و بدون نیاز به نگه داشتن انگشت می توان ویدیو ضبط نمود.


           نکته: در این روش در صورت پر شدن تایم استوری به صورت خودکار استوری دوم پر می شود.
           نکته مهم: تمامی استوری های اینستاگرام دارای محدودیت زمانی 15 ثانیه ای هستند.

 

  • علی محمدی

سکرت چت

 

یکی دیگر از قابلیت های تلگرام چت خصوصی یا همان سکرت چت می باشد که تلگرام به امنیت کاربران خود توجه می کند که در واقع حریم خصوصی کاربران بسیار مهم می باشد اگر این قابلیت را فعال کنیم پیام های ما رمزگذاری می شود یعنی با کسی که چت مخفی می کنیم در دستگاه او قابل مشاهده می باشد و کسی نمی تواند ما را پیگیری نماید و پیام قابلیت فوروارد کردن ندارد و روی سرور ابری برنامه تلگرام ذخیره نمی شود فقط این پیام بین دو دستگاه قابل مشاهده است تلگرام چنین دعا می کند که چت مخفی قابل ردیابی نیست فقط اطلاعات بین دو دستگاه رد و بدل می شوند و پیام ها قابل بازیابی نیستند حتی پلیس فتا و FBI نمی تواند آنها را بخواند با خیال راحت متن، تصویر و ویدئو بفرستد اگر قابلیت تایمر آنرا تنظیم کنید بعد از مدت کوتاهی پیام ها، عکس ها و ویدئو ها پاک می شوند در ضمن این کار به صورت دستی نیز امکان پذیر است پیشنهاد ما به شما این است از این قابلیت استفاده کنید که چت خصوصی امنی با دوستانتان داشته باشید ما در ادمه به این آموزش خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

 

                          

 

تلگرام درباره امنیت سکرت چت چه می‌گوید؟

این اپلیکیشن در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده‌است که امنیت چت مخفی تلگرام، بالاتر از حد معمول است و برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند محرمانگی چت‌های خود را افزایش دهند. تمام پیام‌های Secret chat از شیوه رمزنگاری End-to-End استفاده می‌کنند. این شیوه رمزگذاری به این روش عمل می‌کند که فقط به شما و شخص گیرنده اجازه خواندن پیام‌ها را می‌دهد و هیچ شخص سومی نمی‌تواند در آن نفوذ کند؛ حتی خود تلگرام.
در بخش چت مخفی، نمی‌توان پیام‌ها را فوروارد کرد و هنگامی که یکی از طرفین، پیامی را حذف می‌کند، این پیام برای طرف مقابل هم حذف می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم چت مخفی تلگرام، این است که می‌توانید برای چت‌های خود زمان تعیین کنید تا بعد از پایان این زمان، تمام پیام‌ها به صورت خودکار پاک شوند.
تمام چت‌های secret chat، فقط روی دستگاه شخص وجود دارند نه روی فضای ابری تلگرام، این یعنی حتی خود فرد هم نمی‌تواند از طریق دستگاه‌های دیگر به چت مخفی خود دست پیدا کند. پس تا زمانی که دستگاه شما در امان است، چت شما هم امن است.

 

ویژگی های سکرت چت تلگرام چیست؟


پس از آن که تعریف جامع و دقیقی را در رابطه با سکرت چت تلگرام ارائه دادیم، حال نوبت به این میرسد که بدانیم در واقع با انجام یک چت مخفی در تلگرام به چه اهدافی دست پیدا خواهیم نمود و این قابلیت تلگرام چه امکانات ویژه ای برای ما در نظر گرفته است؟ همانطور که اشاره شد با سکرت چت ، می توانیم از این نکته اطمینان حاصل کنیم که پیام های ما تنها در مقصد قابل بازگشایی خواهند بود و در بین راه این پیام ها رمزگشایی نخواهند شد. همچنین از دیگر قابلیت های سکرت چت این است که می توان برای پیام ها یک زمان مرگ تعیین نمود که پس از طی این زمان، پیام های ارسال شده و یا دریافت شده به طور خود به خود از بین خواهند رفت و دیگر قابل به بازیابی آن ها نخواهید بود. تعدادی از قابلیت های سکرت چت تلگرام در زیر لیست شده اند که می توانید از آن بهره مند گردید:

 

  • رمزنگاری دوطرفه پیام ها با یک پروتکل رمزنگاری قدرتمند و غیرقابل هک
  • تعیین زمان از بین رفتن پیام
  • عدم امکان فروارد پیام ها به چت های دیگر
  • اگر در سکرت چت پیامی را حذف کنید، خود بخود در طرف دیگر گفتگو نیز پیام شما حذف خواهد شد.
  • ارسال پیام در محیط سکرت چت در صورت گرفتن اسکرین شات از صفحه چت
  • امکان بستن سکرت چت در یک طرف و بسته شدن آن در طرف دیگر
  • امکان پاک کردن هیستوری سکرت چت در یک طرف و پاک شدن هیستوری در طرف دیگر

 

  • علی محمدی

یکی از ترفندهای جالب تلگرام مخفی کردن شماره تلفن می باشد بعضی افراد از آن استفاده می کنند و دلیل آن اینست که دوس دارند از دید غریبه ها ناشناس بمانند و این یکی از امکانات تلگرام است که به حریم خصوصی کاربران خود توجه می کند و این باعث شده که کاربران تلگرام افزایش یابد همانطور که می دانید زمانی که در تلگرام ثبت نام می کنید باید شماره تلفن خود را وارد کنید , و بعد از اولین ورود به تلگرام تمام افرادی که شماره شما را در لیست مخاطبین خود دارند, از حضور شما در تلگرام مطلع می شوند . بسیاری از کاربران تمایل زیادی به مخفی کردن شماره تلگرام خود دارند قبل از استفاده از این ترفند توصیه تلگرام خود را به اخرین نسحه بروزرسانی کنید در ادامه آموزش با ما همراه باشد.

 

برای اینکه شماره  تلفن در تلگرام دیده نشود چکار باید کرد؟

 

  • از دانلود فایل های ناشناس خودداری کنید.
  • شماره تلفن فردی را که نمی خواهید شماره شما را بدست آورد در گوشی خود ذخیره نکنید, زیرا شماره شما نیز با این کار برای آن فرد به نمایش در می آید.
  • روی نرم افزار پیام رسان خود قفل بگذارید.
  • اگر شما از طریق نام کاربری با یک کاربر ارتباط برقرار کنید و یک پیغام ارسال کنید شماره شما به صورت unknown باقی می ماند.
  • هنگامی که شما شماره را به اشتراک می گذارید حتی اگر افراد را از لیست مخاطبین خود حذف کرده باشید، شماره شما همیشه قابل مشاهده خواهد بود.
  • دیدن شماره موبایل شخص مقابل در پروفایل شخصی او به معنای دیدن شماره شما توسط او نیز خواهد بود
  •  

مخفی کردن شماره در تلگرام

طی آپدیت‌های قبلی تلگرام شما می‌توانید بدون داشتن شماره دیگران آن ها را به مخاطبین خود اضافه کنید و چون جز مخاطبین شما شده می‌تواند شماره شمارو ببیند. قطعا چنین چیزی ممکن خوشایند نباشه و به خصوص برای بانوان دردسرساز می‌شود. برای این که دیگران پس از استفاده از این قابلیت در پیدا کردن شماره در تلگرام ناکام باشند روش زیر را حتما انجام دهید. یکی دیگر از قابلیت های تلگرام مخفی کردن وضعیت آنلاین خود می باشد پیشنهاد میکنم این مقاله را هم بخونید.

 

  • علی محمدی