الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

ساخت لوگوموشن برای ویدیو یوتیوب

 

لوگو موشن همان انمیشن متحرکی است که در ابتدای ویدیو نمایش داده می شود یک لوگو موشن خوب می تواند تعداد بازدیدهای ویدیو یوتیوبتان را افزاش دهد.

لوگو موشن میتواند یک برند رو به خوبی به مخاطب معرفی کند، مطمئنا یک لوگوی متحرک تاثیر گذاری بیشتری نسبت به یک لوگوی ثابت دارد. از لوگو موشن در انواع ویدئوها اعم از تیزر های تبلیغاتی،موشن گرافیک ها و… استفاده می شود.

لوگو موشن باید نشان دهنده برند و ماهیت کسب و کار یک شرکت باشد یعنی که یک فرد با دیدن لوگو موشن به هدف و وظیفه یک شرکت پی ببرد و بفهمد که شرکت دقیقا چکاری انجام میدهد.

خوب بگذریم با من همراه باشید ساخت لوگو موشن به صورت گام به گام به شما آموزش بدهم.

 

کاربردهای لوگوی متحرک

 

  • ایجاد اعتماد در مخاطبین و مشتریان
  • تأثیر سریع روی مشتریان
  • معرفی برندینگ و نام تجاری
  • به وجود آوردن یک ذهینت مطلوب در مخاطبین
  • ماندگاری و یادآوری برند
  • استفاده از فیلم ها، تیزرها و تبلیغات ویدئویی

 

 

ساخت لوگوموشن برای ویدیو یوتیوب

ابتدا لوگوی خود را وارد نرم افزار فتوشاپ می کنیم سعی می کنیم بصورت ترنس پرنت باشد، به منوی window و از زیر منو workspace را انتخاب می کنیم و از زیر شاخه آن motion را می زنیم و وارد محیط timeline می شویم.

 

ورک اسپیس

 

تایم لاین

 

در تایم لاین create video timeline را انتخاب می کنیم وارد محیط تایم لاین می شویم و یک شکل به صورت دایره روی تصویر اصلی رسم می کنیم و به این ترتیب چند شکل دیگر را اضافه می کنیم.

 

 

 بدین صورت در ابتدا یک دایره می کشیم و رنگ آن را نیز مشخص می کنیم و سپس درقسمت لایه ها روی آن کلیک راست می کنیم rastterize layers انتخاب می کنیم در تایم لاین روی فلش لایه مورد نظرمان کلیک می کنیم و position را می بینیم یک آیکن کنار آن هست میزنیم و اهروم لغزنده روی 1 ثانیه قرار می دهیم و از صفحه نمایش فتوشاپ دایره را از بالا به پایین می کشیم این نکته فراموش نشود دایره روی لوگو نباید باشد یعنی ورود و سپس خروج و یک لوزی کوچک به رنگ زد رنگ نیز برای کم و زیاد کردن سرعت انمیشن به کار می رود.

 

اجزای تایم لاین

 

به این صورت چند افکت دیگر با رنگ های متفاوت ایجاد می کنیم، خوب همان لایه اول بود که داشتیم؟ همان ترنس پرنت، آن را در مرکز قرار داده و یک فیلتر به آن اضافه می کنیم ابتدا به منوی filter رفته و از زیر منوی آن blur را انتخاب می کنیم و از زیر شاخه آن gaussian blur را می زنیم و به دلخواه تنظیمش می کنیم این یادتان باشد تمام مراحلش مانند قبلی هست همان کار با تایم لاین تا این افکت هم کار کند.

 

فروش 8 رقمی از اینستاگرام

 

اضافه کردن فیلتر به لوگو

 

خوب تا اینجا پیش آمدیم حالا ببینیم نتیجه طراحی لوگوموشن چی شد؟ نتیجه رو ببینیم.

 

نتیجه طراحی لوگوموشن

 

برای اینکه لوگو موشن زیباتر جلوه کند زوم و روتیت را به آن اضافه می کنیم برای انجام این کار لایه ترنس پرنت را انتخاب می کنیم می رویم در تایم لاین جایی که اهروم در آن قرار دارد روی علامت پلی کلیک می کنیم و از آنجا zoom را انتخاب می کنیم دو علامت لوزی به رنگ زرد در قسمت قهوه ای وجود دارد آنها را حذف می کنیم چون ما کار با transform داریم سپس اهروم را به ابتدا می رویم و ctrl+t را می زنیم اندازه آن را بزرگ می کنیم بعد تیک بالای نرم افزار فتوشاپ را می زنیم در اصل زوم می کنیم همچنین برای روتیت یا همان گردش دوباره ctrl+t را می زنیم و انتخاب شد حدود 45 درجه می زنیم دوباره تیک بالای نرم افزار فتوشاپ را می زنیم خوب اهروم را تا جای حرکت می دهیم که انمیشن لوگو ما تمام شود دوباره ctrl+t را زده زاویه 45 درجه را سر جای اولش می آوریم و از حالت زوم خارج می شویم و تیک بالای نرم افزار فتوشاپ را می زنیم و شرو به پلی می کنیم نتیجه کار را می بینیم.

 

بزرگنمایی و چرخش

 

برای اینکه لوگوی متحرک زیباتر جلوه کند به هر کدام از لایه ها یک drop shadow اضافه می کنیم به چه صورت؟ کافیست روی لایه مورد نظر دوبار کلیک کرده و تیک drop shadow را می زنیم به همین راحتی و کار تمام است برای اینکه جلوه های ویژه ای لوگوی متحرک اضافه کنیم خودتان به صورت آزمون و خطا امتحان کنید و بهترین لوگو موشن را بسازید و به ویدیو خود در یوتیوب اضافه کنید.

 

دروپ شدو

 

خوب هم اکنون می خواهیم از پروره خروجی یا همان رندر بگیرم برای این کار work area روی 3 ثانیه تنظیم می کنیم و در تایم لاین یک منو به صورت سه خط وجود دارد روی آن کلیک می کنیم و render video را می زنیم سپس format=h.264 و present= high quality قرار می دهیم و سایز را به دلخواه تعیین می کنیم ادرس آن را مشخص می کنیم سپس render را می زنیم و خروجی به صورت mp4. ذخیره می شود.

 

خروجی گرفتن

 

به شما تبریک می گویم توانستید یک لوگو موشن با فتوشاپ بسازید شما می توانید آن را حرفه ای تر و با صلیقه خورد بسازید از شما ممنونم تا اینجا با من پیش آمدید میبینم برای پیشرفت خود آماده اید در ادامه با ما همراه باشید.

خوب یک چیزی یادم رفت به شما بگویم مکمل این آموزش ساخت کاور ویدیو برای کانال یوتیوب است شاید بپرسید کاور چیه؟ همان تصویر اولیه است که روی ویدیو قرار می گیرد مانند یک عکس است وقتی روی آن کلیک می کنیم ویدیو شروع به پخش می کند هرچه آن را زیباتر طراحی کنید افراد زیادی ویدیو رانگاه می کنند که نام معروف آن تام نیل هست خوب حالا که فهمیدید چیه این آموزش هم یاد بگیرید.

جمع بندی

برای ساخت یک لوگو موشن با فتوشاپ ابتدا لوگو ترنس پرنت را وارد محیط فتوشاپ کردیم سپس وارد محیط تایم لاین شدیم و افکت های دلخواه خود با روش هایی که گفتیم اضافه می کنیم سپس ترنس پرنت را در مرکز قرارد داده و یک افکت به آن اضافه می کنیم و برای اینکه لوگو موشن ویدیو یوتیوب زیاد جلوه کند زوم و روتیت را به ان اضافه می کنیم ودر پایان نیز به آن دروپ شادو به اضافه می کنیم و از پروژه رندر می گیریم روند کار بسیار ساده بود.

دوستان عزیز ما از شما می خواهیم این وبلاگ و کانال تلگرام الکامپ نت را به دیگران معرفی کنید تا آنها هم بتوانند از این آموزش رایگان استفاده کنند و خودتان هم عضو شوید ببینم چکار می کنید. اگر سوال و پرسشی دارید در انتهای این بخش در قسمت نظرات بپرسید ما پاسخگو خواهیم بود و همچنین لینک این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام منتشر کنید که این آموزش فراگیر شود این باعث خوشحالی ماست تا در آینده بتوانیم آموزشهای حرفه ای تر برای شما قرار دهیم.

در ضمن ما جمعه های هر هفته ساعت 11 شب مقالات جدید خواهیم داشت حتما مطالعه کنیدwinkwinkwink

موفق باشیدsmileysmileysmiley

 

کانال تلگرام الکامپ نت

 

پیج اینستاگرام الکامپ نت

 



 

 مطالب مرتبط

 

poll    آموزش کامل نظرسنجی استوری اینستاگرام (Polls) برای جذب فالور بیشتر

 

چنل ارت    ساخت سریع چنل آرت برای کانال یوتیوب و اضافه کردن آیکن شبکه های اجتماعی به چنل آرت

 

مخفی کردن وضعیت آنلاین    چگونه وضعیت آنلاین بودن تلگرام را برای افراد غریبه مخفی کنیم؟

 

استوری اینستاگرام    معرفی بهترین افکت ها و فیلترها در استوری اینستاگرام | الکامپ نت

 



 

نظرات (۱)

ممنون از مطالب مفیدتون به ما هم سری بزنید.

پاسخ:
خوشحالیم برای شما مفیده بود به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما هم سر بزنید جدیدترین مطالب برای شما داریم.
کانال تلگرام الکامپ نت : elecompnet@
پیج اینستاگرام الکامپ نت: yasin.gh2021@
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی