الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

در این آموزش ما به جدیدترین ترفندهای تلگرام خواهیم پرداخت تلگرام به خاطر امنیت بالا بهترین گزینه برای استفاده می باشد همچنین یک شبکه اجتماعی جدید و کاربردی می باشد که از هر کجایی دنیا کاربران زیادی دارد خوب حالا با ترفندهای ان اشنا می شویم در ادامه با ما همراه باشید.

 

1. جلوگیری از دانلود خوکار فایل ها در تلگرام

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام  جلوگیری از دانلود فایل ها می باشد. این روش به ما کمک می کند تا از دانلود فایل ها، پر شدن حافظه تلفن همراه و به هدر رفتن حجم اینترنت جلوگیری کنیم. برای این کار باید دانلود را از حالت اتوماتیک خارج کنیم که برای انجام این کار به روش زیر عمل می کنیم.
وارد قسمت settings شده و به قسمت Automatic media download بروید در این قسمت دو روش برای دانلود وجود دارد یکی When using Mobile data می باشد که برای زمانی است که شما با استفاده از سیمکارت خود به شبکه اینترنت وارد شده اید و گزینه بعدی When connected on Wi-Fi می باشد که برای زمانی است که شما با استفاده از شبکه Wi-Fi متصل به اینترنت شده اید. با انتخاب هر کدام از دو گزینه میتوانید تعیین کنید زمان اتصال خود چه فایل هایی دانلود شود. اگر تیک همه موارد را بردارید هیچ فایلی دانلود نمی شود، مگر این که خودتان آن را لمس کنید. گزینه دیگری هم به نام Save to gallery وجود دارد که با فعال کردن آن اجازه می دهید تا فیلم یا تصاویر دانلود شده در گالری تلفن همراه نمایش داده شود. انجام این کار برای امنیت تلگرام نیز اهمیت دارد چرا که با انجام این عملیات از ذخیره خودسرانه فایلهای بدافزار جلوگیری می کنید.

 

2. پیام‌ها را در خفا بخوانید

آیا تابه‌حال شده که بخواهید پیامی را بخوانید، بدون اینکه فرستنده متوجه شود پیامش را خوانده‌اید و به عبارتی علامت دو تیک که نشان‌دهنده خوانده شدن پیام است، برایش فرستاده نشود؟ برای این کار حقه کوچکی وجود دارد. زمانی که پیامی را دریافت کرده‌اید، حالت پرواز گوشی خود را فعال کنید، تلگرام را بازکرده و پیام را بخوانید. بعدازاینکه پیام را خواندید، اپلیکیشن را ببندید (حتی در اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه بازمانده‌اند نیز نباید وجود داشته باشد) و دوباره اینترنت گوشی خود را فعال کنید. فرستنده هیچ‌گاه متوجه نمی‌شود که پیامش را خوانده‌اید و حتی اگر اینترنت گوشی را دوباره وصل کرده (اما با اینترنت متصل، به صفحه چت وی وارد نشوید) تیک مذکور، تنها یک تیک باقی می‌ماند.

 

3. جلوگیری از اضافه شدن به گروه‌ها و کانال‌های ناشناخته

Hیا در تلگرام به گروه یا کانال ناشناخته‌ای اضافه شده‌اید؟ می‌توانید به راحتی از گروه خارج شوید. علاوه بر این، حتی می‌توانید افرادی را که مجاز به اضافه کردن شما به گروه‌ها یا کانال‌ها هستند، مشخص کنید. فقط باید گزینه گروه را در «تنظیمات حریم خصوصی» باز کنید. در آن‌جا گزینه‌ای برای همه افراد یا مخاطبین خود دارید و می‌توانید یکی از آن‌ها را فعال کنید. حتی می‌توانید مخاطب خاصی را از اضافه کردن شما به یک گروه مسدود کنید.

 

4. از ربات‌ها استفاده کنید

ربات‌ها حساب‌های تلگرامی هستند که می‌توانند برای انجام اقدامات خاصی کدگذاری شده و تجربه‌ کاربر را کمی کارآمدتر می‌سازند. ربات‌ها را می‌توان به اشتراک گذاشت و به یک گروه اضافه کرد. این‌ها نمونه‌هایی از ربات‌ها هستند:

  • stickers@ – این ربات به شما امکان می‌دهد استیکرها را از طریق دستورات مختلف ایجاد کنید.
  • Imagebot@ – تصویر مختلف مربوط به یک کلمه‌ کلیدی را پیدا می‌کند.
  • Storebot@ – ربات‌های جدید را پیدا می‌کند.

 

5. ارسال فایل‌های رسانه‌ای غیر فشرده بدون کاهش سایز

در واتس‌اپ و سایر برنامه‌های پیام‌رسان، به منظور اینکه فایل‌های رسانه‌ای را به طور غیر فشرده بفرستید،‌ باید پسوند آنها را به PDF یا EXE تغییر دهید ولی در تلگرام نیازی به انجام این کار نیست زیرا فقط باید فایل رسانه‌ای را انتخاب کرده و از منوی سه نقطه روی هم، گزینه ارسال به صورت غیر فشرده (Send without compression) را برگزینید. این ویژگی برای زمانی که می‌خواهید عکس باکیفیت و حجیم بفرستید، عالی است.

 

  • علی محمدی