الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

چنل آرت

 

یکی از الزامات یک کانال یوتیوب جذاب، ساخت بنر یا Channel Art برای کانال است. بنر، عکسی است که در بالای صفحه کانال قرار می‌گیرد و می‌تواند اولین قلاب، برای نگه داشتن مخاطب در کانال باشد. در واقع فرصتی است که با یک عکس یا ترکیب چند عکس، مخاطب را با کلیات استراتژی محتوایی کانال آشنا کنید. همچنین امکان قرار گرفتن لینک‌ها خصوصا لینک‌های شبکه‌های اجتماعی،‌ می‌تواند نقش موثر بنر کانال یوتیوب در جذب مخاطب را دوچندان کند.

اگر در سایت یوتیوب دارای کانال شخصی هستید و میخواهید آن را زیباتر و بهینه تر کنید، با این مقاله همراه باشد تا روش تنظیم Channel Art را به شما آموزش دهیم.

 

ساخت چنل آرت کانال یوتیوب با استفاده از نرم افزار فتوشاپ

در ابتدا به شما عرض می کنم شاید بپرسید اندازه چنل آرت چقدر است؟ در پاسخ دادن به این سوال به شما اندازه استاندارد آن چیزی در حول و حوش 1440*2560 می باشد پس این نکته را در نظر داشته باشید.

خوب ما نیاز به یک تمپلیت استاندارد برای چنل آرت یوتیوب نیازمندیم که در گوگل کروم باید آن را سرچ کنیم و سپس اقدام به دانلود آن کنیم که ما در اینجا برای شما قرار می دهیم که به زحمت نیفتید. (دانلود تمپلیت چنل آرت)

خوب هم اکنون به منوی file رفته و new را می زنیم سند جدیدمان را ایجاد می کنیم width=2560 و height=1440 و در آخر resolution=72 قرار می دهیم و create را می زنیم.

 

ایجاد سند جدید

 

 

حال تمیلیت بنر کانال یوتیوب را می کشیم و می اندازیم داخل سند جدیدمون تمپلیت دارای چهار بخش می باشد بخش وسط کامل برای کامپیوتر یه لول کوچکتر برای تبلت بازم یه لول کوچگتر برای موبایل می باشد و سایز کامل برای کسی است که با تلویزیون وارد کانال شما می شود. 

ما کار با قسمت وسط کاور یوتیوب داریم به منوی view رفته و rulers را فعال می کنیم و با خط کش از چهار طرف قسمت تیره رنگ را در جدا می کنیم برای اینکه خط ها تکان نخورد آنها را قفل می کنیم برای این کار به منوی view رفته و گزینه lock guides را انتخاب می کنیم و در پایان لایه تمپلیت چنل آرت کانال یوتیوب را خاموش می کنیم که به شکل چشم می باشد.

 

قسمت وسط چنل آرت کانال یوتیوب

 

خوب هم اکنون باید عکس پس زمینه دلخواه مان را که روی کامپیوتر داریم بکشیم داخل پرژه مان و سپس برای تغییر سایز عکس ctrl+g را می زنیم و سپس با گرفتن shift عکس را تغییر سایز می دهیم تا به اندازه دلخواه مان برسیم همان اندازه ای که از قبل تعیین کردیم.

شاید این عکس درخشندگی داشته باشد برای پایین آوردن آن به قسمت راست یایین فتوشاپ یه دایره کوچک نیمه آن سفید است کلیک راست کرده solid color انتخاب می کنیم یک رنگ تیره را انتخاب می کنیم و ok را می زنیم و از بالای لایه های مان opacity را تنظیم می کنیم معمولا روشن را انتخاب می کنیم تا تصویر پیدا شود.

 

وارد کردن تصویر پس زمینه

 

فروش 8 رقمی از اینستاگرام

 

حالا متن را به تصویرمان اضافه می کنیم توصیه می کنم فوت وزیر را نصب کنید تا نوشته های زیبا داشته باشیم. روی تصویر پس زمینه این کلمات را تایپ می کنیم طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو و یوتیوبر فقط توجه داشته باشید که متن جایی که قرمز رنگ مشخص کردیم بنویسید تا چنل آرت زیبایی داشته باشیم از این محدوده خارج نشود و به درستی در کانال یوتیوب نشان داده شود.

یه توصیه به شما دارم که نوشته های زیبا داشته باشید بعد از اینکه متن را تایپ کردید روی لایه آن دو بار کلیک کنید گزینه drop shadow و stork را انتخاب می کنیم و تنضیماتی که دارد به دلخواه تغییر می دهیم تا به متن مورد نظر برسیم.

 

گزینه drop shadow و stork

 

در مرحله بعد باید عکس خودمان را بگذاریم که بیشتر کاربران با ما تعامل دارند حالا من از یک عکس خانم برای چنل آرت کانال یوتیوبم استفاده می کنم بهتره عکس خودتان باشد.

یک نکته ای که اینجاست سعی کنید زمینه عکس شماه سفید باشد بهتر است زیرا چون با نرم افزار فتوشاپ به خوبی می توان عکس را از زمینه جدا کرد برای این کار از دو ابزار معروف فتوشاپ quick selection tool و object slection tool ابزار اولی آن را انتخاب می کنیم وروی تصویر می کشیم این الگو خودش هوشمند است و آنرا انتخاب می کند حالا جایی را که نخواستیم از alt استفاده می کنیم به این صورت آن را می گیریم و از کلیک چپ به صورت ترکیبی استفاده می کنیم.

ابزار دومی همان object است که هوشمند است کافی است کل تصویر را انتخاب کنیم بقیه کارها مانند بالاست جاییم که نخواستیم با alt و کلیک چپ از حالت انتخاب خارج می کنیم.

 

ورود عکس شخصی

 

خوب خسته نباشید ما موفق شدیم تا اینجا چنل آرت برای کانال یوتیوب طراحی کردیم خوب حالا باید آن را ذخیره کنیم برای این کار به منوی فایل رفته file و گزینه ی export را انتخاب کنید و بعد از آن save for web را بزنید سپس zom=25 تا بتوان تصویر را کامل ببینید اصلا ببینید چکار کردید؟ آن را با فرمت jpeg و quality=75 قرار داده و سپس دکمه save را می زنیم و در دسکتاپ ذخیره می کنیم و کار تمام است.

 

ذخیره کردن چنل آرت

 

قرار دادن  چنل آرت در کانال یوتیوب

تا اینجا چنل آرت را طراحی کردیم و بایستی آن را در کانال یوتیوب قرار دهیم وارد کانال یوتیوب خود شوید دو گزینه به رنگ آبی بالای کانال قرار دارد، سفارشی سازی کانال را انتخاب می کنیم و در ادامه تب نما نامسازی کلیک می کنیم با سه گزینه تصویر نمایه، تصویر برنما و ته نقش ویدیو روبرو می شویم از اینها تصویر برنما مورد نظر ماست و دو گزینه مقابل آن قرار دارد تغییر و حذف و ما تغییر را انتخاب می کنیم و چنل ارت را به کانال یو تیوب اضافه می کنیم سپس دکمه انتشار را می زنیم و کار تمام است.

دوستان یه نکته یادتان باشد زبان کانال یوتیوب من فارسی است و این گزینه ها ی کانال یوتیوب را به زبان فارسی برای شما گفتم.

 

سفارشی سازی کانال یوتیوب

 

خوب در پایان نتیجه ای که تا اینجا به دست آمده برایتان نشان می دهم لینک کانال یوتیوب الکامپ نت را برای شما قرار می دهیم سابسکرایب کنید و دکمه زنگوله را فشار دهید و همچنین لایک، کامنت و معرفی به دوستانتان یادتان نره.

 

چنل آرت کانال یوتیوب الکامپ نت

 

اضافه کردن آیکن شبکه های اجتماعی به چنل آرت کانال یوتیوب

یکی از ویزگی های شبکه اجتماعی آوردن ترافیک و جذب مخاطبین است خوب حالا چرا ما از این رسانه قدرتمند استفاده نکنیم؟ و خیلی مزایا دارد که به چند تا آنها اشاره می کنم باعت ارتباط جهانی می شود، اشتراک گذاری علایق و سلیقه ها، توسعه کسب و کار ها و بیزنس ها، تبلیغات رایگان، مطلع شدن از آخرین اخبارها و ... شما خودتان استادید دیگه نیازی نیست من بگم حالا می رویم به ادامه آموزشمان.

وارد کانال یوتیوب خود شوید مانند مرحله قبل سفارشی سازی کانال یوتیوب را انتخاب کنید همانطور که مشاهده می کنید سه تب وجود دارد ما اطلاعات اصلی را انتخاب می کنیم با موس اسکرول می کنیم به سمت پایین و پیوند ها را می بینیم.

عنوان پیوند را بنویسید و آدرس شبکه اجتماعی خود را وارد کنید و سپس انتشار را بزنید کار تمام است یوتیوب آیکن شبکه های اجتماعی را به صورت هوشمند در چنل آرت قرار می دهد.

 

قرار دادن آیکن شبکه های اجتماعی در چنل آرت کانال یوتیوب

 

وقتی ویدیو در کانال یوتیوب قرار می دهیم یکی از چیزهایی که باید به ان اهمیت داد ساخت دکمه سابسکرایب است شاید بپرسید این دکمه چیه؟ وقتی مخاطب ویدیو ما را نگاه می کند برای اینکه در کانال یوتیوب شما عضو شود گذاشتن این دکمه لازم می باشد و خوبی که دارد ترافیک زیادی به سمت کانال یوتیوب شما می آورد پس حتما دکمه سابسکرایب در ویدیوها قرار دهید.

 

جمع بندی

در ابتدا گفتیم چنل آرت یوتیوب برای جذب مخاطبین و زیبایی کانال یوتیوب به کار می رود و راجع به اندازه چنل ارت صحبت کردیم و تمپلیت چنل ارت دانلود کردیم و عکس پس زمینه را در آن انداختیم بعدش متن روی تصویر زمینه را نوشتیم و در ادامه عکس مورد نظر خودمون روی بنر کانال یوتیوب گذاشتیم و در آخر آن را به صورت وب ذخیره کردیم و به کانال یوتیوب خودمان رفتیم و بنر یوتیوب را قرار دادیم و در آخر هم آیکن شبکه های اجتماعی را قرار دادیم و گفتیم بذای توسعه کسب و کاره حتما از آن استفاده کرد.

همانطور که دیدیم این آموزشها را دنبال کنید به راحتی می توان چنل آرت را برای کانال یوتیوب طراحی کرد این یادتان باشد هدف ما آموزش بود شما می توانید از این بهتر کاور یوتیوب را طراحی کنید خودتون دیگر تمپلیت کار را می دانید.

دوستان عزیز ما از شما می خواهیم این وبلاگ و کانال تلگرام الکامپ نت را به دیگران معرفی کنید تا آنها هم بتوانند از این آموزش رایگان استفاده کنند و خودتان هم عضو شوید ببینم چکار می کنید. اگر سوال و پرسشی دارید در انتهای این بخش در قسمت نظرات بپرسید ما پاسخگو خواهیم بود و همچنین لینک این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام منتشر کنید که این آموزش فراگیر شود این باعث خوشحالی ماست تا در آینده بتوانیم آموزشهای حرفه ای تر برای شما قرار دهیم.

در ضمن ما جمعه های هر هفته ساعت 11 شب مقالات جدید خواهیم داشت حتما مطالعه کنیدwinkwinkwink

موفق باشیدsmileysmileysmiley

 

کانال تلگرام الکامپ نت

 

پیج اینستاگرام الکامپ نت

 



 

مطالب مرتبط

 

رفع بلاک تلگرام    آموزش رفع بلاک تلگرام بدون از دست دادن اطلاعات

 

دکمه سابسکرایب    ساخت سریع دکمه سابسکرایب برای کانال یوتیوب در کوتاهترین زمان ممکن

 

poll    آموزش کامل نظرسنجی استوری اینستاگرام (Polls) برای جذب فالور بیشتر

 

گذاشتن لایو در اینستاگرام    آموزش قدم به قدم لایو گذاشتن در اینستاگرام به صورت کاملا حرفه ای

 

 



 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی