الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

تولید محتوا و سئو

 

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط و ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کنند و در بستر های مختلف قابل انتشار است برای دستیابی به اهدافی مثل کسب درآمد (مستقیم یا غیرمستقیم)، افزایش فروش، وفادارسازی مشتری و...

شاید الان فکر می‌کنید که خب اگر تولید محتوا به همین راحتی است پس چرا شرکت‌ها اینقدر دنبال کارشناس تولید محتوای حرفه‌ای و کاربلد هستند؟ الان که هرکسی حداقل یک پیج شخصی دارد یعنی تولید محتوا می‌کند؟ جواب این سوال ریشه در بازاریابی مبتنی بر محتوا (Content Marketing) دارد.

امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

 

آیا هر کسب‌وکاری به محتوا نیاز دارد؟

اگر خیلی ساده بگوییم، بازاریابی مبتنی بر محتوا برای هر کسب‌وکاری که بتواند محتوای مفید و با کیفیت تولید کند ضروری است. تولید و بازاریابی محتوا مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آنها موارد زیر است:

 

  • می‌توانید از خود محتوا کسب درآمد کنید.
  • برای محصول یا خدمات شما مشتری می‌آورد.
  • یک روش کم هزینه است.
  • کمک به ایجاد شهرت، اعتماد و اعتبار می‌کند.
  • نتایج و عملکرد آن به راحتی قابل تحلیل است.
  • در وفادارسازی مشتریان تاثیرگذار است.

 

هر کسب‌وکاری می‌تواند از روش محتوا کمک بگیرد اما فعالیت در همه کانال‌ها و بسترها ضروری نیست.

 

بعضی وقت‌ها یک پیج اینستاگرام تمام مزیت‌های گفته شده را تامین می‌کند و بعضی وقت‌ها همزمان باید وبسایتی پر از مقاله داشت، کتاب نوشت، در شبکه‌های اجتماعی فعال بود، پادکست ساخت و کلیپ تولید کرد. این که تولید محتوا در چه ابعاد و چه کانال‌هایی نیاز است بستگی به موضوع کسب‌وکار، نوع محصول یا خدمات، پرسونای مشتریان و از همه مهم‌تر زمان و هزینه لازم دارد.

 

خلاصه این که اگر در کسب‌وکار خود می‌توانید تولید محتوا کنید حتماً این کار را انجام دهید.

 

اهمیت و ضرورت تولید محتوا

تولید محتوا مهمترین اقدام برای جذب مشتری در بازاریابی جاذبه ای است. وقتی شما محتوا تولید می کنید، در واقع اطلاعات مفید رایگانی را در اختیار مخاطبان قرار می دهید که 2 نوع کاربرد مهم دارد: اول این که باعث جلب توجه مشتریان جدید می شود و دوم این که با ایجاد یک تعامل با کیفیت و موثر، باعث افزایش وفاداری و حفظ مشتریان موجود می شود.

اما فقط این نیست!

 

به این آمار توجه کنید تا اهمیت تولید محتوا را درک کنید:

 

  • بازاریابی محتوایی، 3 برابر بیشتر از بازاریابی سنتی، مشتری جذب می کند! (منبع)
  • هزینه بازاریابی محتوایی، حداقل 62 درصد کمتر از سایر روش های بازاریابی است.
  • حداقل 61 درصد خریدهای اینترنتی، مستقیماً بعد از مطالعه یک محتوا انجام می شوند.
  • شرکت هایی که بیش از 16 محتوا در ماه منتشر می کنند، 3 و نیم برابر بیشتر از شرکت هایی که کمتر از 4 محتوا در ماه منتشر می کنند، بازدید جذب می کنند. (منبع)
  • حدود 60 درصد مردم، بعد از مطالعه محتوا درباره یک محصول، انگیزه خرید پیدا می کنند.

ضرورت تولید محتوا

 

چه مهارت هایی برای تولید محتوای با کیفیت نیاز دارم؟

شما به عنوان تولید کننده محتوا علاوه بر دانش تخصصی، علاقه به نوشتن و اصول نگارش و تسلط به  ادبیات فارسی و انگلیسی، لازم دارید که یکسری مهارت‌های شناختی هم داشته باشید. مهارت‌های مثل شناخت کسب‌وکار، شناخت مخاطب، شناخت تکنیک‌های رقابت مقالات در فضای وب و حتی شناخت فرمت‌های محتوایی جزو اولین مهارت‌هایی که شما برای تولید محتوای با کیفیت بهش نیاز دارید. شما باید بدونید چطوری میشه یه کسب و کاری رو شناخت و چه اطلاعاتی ازش لازم داریم تا بتونیم یه محتوای خوب براشون تولید کنیم. از طرف دیگه شما اگه مخاطب اون کسب و کار رو نشناسید که چی دوست داره و چه‌جور محتوایی رو می‌خونه، قطعا نمی‌تونید یه محتوای اثربخش براشون تولید کنید. یکی از بخش‌هایی که میتونه شما رو به عنوان تولیدکننده محتوا برای وب از یک نویسنده معمولی جدا کنه اینه که شما اصول سئو و شاخص‌های رقابت مقالات رو در فضای وب بشناسید. پس اولین قدم برای پاسخ دادن به این سوال که چگونه تولید محتوا کنیم، شناخت مهارتهای محتوانویسی است.

 

مهارت های تولید محتوا

 

 

شاید شما اطلاعات منحصر به فردی در مورد کسب و کارتان داشته باشید اما آیا می‌دانید چگونه آن را ارائه دهید؟ آیا با انواع نگارش آشنا هستید؟ دسته‌بندی متون را چطور، می‌شناسید؟ اگر تاکنون با مواردی از این دست برخورد نکرده‌اید و نمی‌دانید چگونه به واسطه تولید محتوای با کیفیت مخاطب را جذب خود کنید، بهتر است در ابتدا با اصول تولید محتوا آشنا شده و بعد در این مسیر قدم بگذارید. در واقع شما باید تکلیف را با خودتان روشن کنید که چه محتوایی می‌خواهید، برای چه مخاطبانی می‌نویسید و در چه فضایی منتشر می‌کنید. در این صورت می‌توانید تصمیمات درستی هنگام تولید محتوای خود بگیرید.

 

1. سرچ سئو

ایجاد پرسونای خریدار، به احتمال زیاد به شما ایده‌هایی می‌دهد تا بدانید درباره چه موضوعاتی بنویسید و بفهمید مخاطبانتان چه سؤالاتی دارند که این یک شروع عالی محسوب می‌شود. حال باید اطمینان حاصل کنید که آیا این ایده‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگتر برای مخاطبان بیشتر اعمال شوند. مطمئناً نوشتن یک پست وبلاگ برای یک فرد مجزا بسیار عالی خواهد بود اما این به نوعی هدر دادن انرژی است.

تحقیقات سئو در آموزش تولید محتوا – تحقیقات کلمات کلیدی a.k.a – حجم جستجوی یک عبارت خاص از کلمات کلیدی را به شما نشان می‌دهد و آیا ارزش ایجاد سرمایه گذاری در ایجاد بخشی از مطالب پیرامون آن را دارد یا خیر.

یک راه خوب برای تحقیق در مورد کلید واژه‌ها، نوشتن سؤالاتی است که احتمال دارد پرسونای خریدار شما بر اساس آن موانع و اهداف باشد. سپس در مورد کلمات کلیدی مرتبط با سؤال‌ها تحقیق کنید تا ببینید افراد به اندازه کافی، آن‌ها را جستجو می‌کنند یا نه.

یک قانون کوچک این است که کلمات کلیدی قابل دسترس را هدفتان قرار دهید، به این معنی که حجم جستجوی ماهانه (MSV) داشته باشید و کلمات کلیدی مشکلی که در دامنه قلمرو محتوا شما قرار می‌گیرند را شناسایی کنید. اگر وبلاگ نویسی را به تازگی شروع کرده‌اید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی برای شما مناسب نیست.

 

سرچ سئو

 

2.ایده

حالا که کلمات کلیدی را برای هدفتان تعیین کرده‌اید، وقت آن است که در آموزش تولید محتوا، ایده‌های محتوا را مانند طوفان مغزی ایجاد کنید. تحقیقات HubSpot نشان می‌دهد که بهترین راه برای سازماندهی محتوا، استفاده از مدل خوشه‌ای (topic clusters) است، به این معنی که شما یک صفحه ستونی بلند و کامل را بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می‌کنید سپس محتوایی که تولید کرده‌اید را به این زیر موضوع‌ها پیوند می‌دهید.

مدل خوشه‌ای طوفان مغزی را بسیار ساده‌تر می‌کند، زیرا اکنون شما ساختار مشخصی را دنبال می‌کنید. شما می‌توانید از کلید واژه اصلی خود برای ایجاد یک بخش ستونی (pillar piece) استفاده کنید تا آن موضوع را به صورت عمیق پوشش دهد. سپس می‌توانید مطالب کوتاه‌تری را تولید کنید -اینفوگرافیک ها، پست‌های وبلاگ، قالب‌ها- که به مخاطبان شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر با موضوع ارتباط برقرار کنند و کلمات کلیدی بلندتری را هدفشان قرار دهند.

در تولید محتوا اگر به دنبال ایده‌های خود هستید، بهتر است از کتابهایی که خوانده‌اید، مطالعات مربوط به صنعتتان، سایت‌های رقیب خود یا جستجوی مرتبط با SERP ها، کمک بگیرید. هنگامی که همه ایده‌های خود را روی کاغذ آوردید، می‌توانید تقویم سرمقاله خود را توسعه دهید و شروع به انجام کار کنید.

 

ساخت ایده بیزینس

 

3. نوشتن

آیا می‌خواهید در وبلاگ تجاری خود جوک بنویسید؟ درست مثل اینکه نباید در یک متن بانشاط و خنده‌دار از اصطلاحات تجاری و تخصصی استفاده کنید در یک متن تجاری نیز نباید از جوک استفاده کنید. می‌توانید سبک تولید محتوا خود را براساس محتواهای رقبای خود و مقالات مختلفی که توانسته‌اند باعث جذب مخاطب شوند، شکل دهید. سعی کنید چندین نوبت مطالب خود را مورد بررسی قرار داده تا اگر اشتباهی در آن وجود داشت، رفع کنید، از همین رو همیشه قبل از کمیت، کیفیت را در محتوای خود مدنظر داشته باشید.

 

افرادی که لحن تولید محتوای شما را مشخص می‌کنند، مخاطبانتان هستند و شما نیز باید تا جای ممکن به خواسته‌های آنها توجه داشته باشید. اینکار شما به آنها کمک می‌کند که تصمیم بگیرند برای خواندن مطالبتان به سایت و وبلاگتان بازگردند یا خیر. بیاموزید که چه چیزی می‌تواند باعث از دست دادن مخاطب شود و بهترین راه برای جذب مخاطب چیست؟ از مخاطبان خود بپرسید چه می‌خواهند و سپس سعی کنید خواسته‌های آنها را برآورده کنید.

 

نوشتن

 

قدرت تولید محتوای خاص شما، ممکن است فیلم، گرافیک یا پادکست باشد. هرچه که هست، روند تولید آن ازدستورالعمل های مشابهی پیروی می‌کند:

 

  • برای پرسونای خود بنویسید. برای ساختن اثری که طنین انداز باشد، از صدای آنها، حسن‌هایشان و حتی شوخ طبعی آنها استفاده کنید.
  • از عناوین، توضیحات متا و سایر تیزرها برای مجبور کردن مخاطبان خود در خواندن مطالبتان استفاده کنید. فایده مطالب خود را درست در عنوانتان قرار دهید تا آنها بدانند که چرا باید آن را بخوانند.
  • چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید. اطلاعات ساده‌ای که از قبل موجود است را استفاده نکنید. برای تأکید بر نکات خود، از یک سبک منحصر به فرد استفاده کرده یا به تحقیقات جدید استناد نمایید.
  • به یک ایده بچسبید و از مطالب خود برای تقویت آن استفاده کنید. خواننده خود را با توضیح چندین مضامین نیمه مرتبط در یک مطلب، سردرگم نکنید.
  • صادقانه بنویسید. سعی نکنید مخاطب خود را با نثر فصیح یا لغات گسترده تحت تأثیر قرار دهید.
  • مختصر و واضح بنویسید. شما می‌خواهید مخاطبتان با شما ارتباط برقرار کند تا به محتوایتان ارزش ببخشد. نیازی به استفاده از استعاره‌های گیج کننده نیست.

 

فروش 8 رقمی از اینستاگرام

 

4. ویرایش

نحوه ویرایش کار خودتان (یا دیگران) یک روند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید همان لحظه ویرایش کنید یا چند روز صبر نمایید و محتوایتان را بدون چشمان خسته مرور کنید. شما احتمال دارد اهمیت زیادی به دستور زبان دهید یا یک قطعه محاوره‌ای را به عنوان هدفتان انتخاب کنید.

در هر صورت، در آموزش تولید محتوا بعضی از موارد وجود دارد که شما باید به آنها هنگام ویرایش توجه نمایید از جمله بیانی فعال، زبانی واضح، جملات کوتاه و فضای سفید. بهتر است از یک همکار یا مدیر نیز برای بررسی محتواهایتان کمک بگیرید.

 

ویرایش

 

5.آپلود کردن

اکنون که محتوا شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که میزبان آن محتوای دیجیتالی بوده و به شما این امکان را می‌دهد که آن را در وب سایت خود (یا هر جای دیگری در وب) نمایش دهید.

فایده CMS این است که تمام محتوای شما را به هم متصل کرده و آن را در یک مکان ذخیره می‌کند. بنابراین می‌توانید به راحتی با استفاده از لینکی آنها را به صفحه وبلاگتان یا ایمیلتان ارتباط دهید. همچنین می‌توانید نتایج کلیه مطالبی را که برای یک کمپین خاص ایجاد کرده‌اید (که می‌تواند به ممیزی محتوا کمک کند) تجزیه و تحلیل کنید. CMS شما را از داشتن سیستم بازاریابی محتوای منفصل، حفظ می‌کند.

 

آپلود

 

6. انتشار

انتشار مطالب به سادگی با کلیک کردن روی یک دکمه است. بنابراین چرا یک بخش را در آن می‌گنجانید؟ زیرا همیشه اینطور نیست. می‌توانید مطالب خود را بلافاصله پس از بارگذاری منتشر کنید یا با انتظار برای رسیدن زمان مطلوب، تأثیر آن را به حداکثر برسانید.

اگر تازه کار را شروع کرده‌اید، کلیک بلافاصله برای انتشار محتوا، احتمالاً مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. اما اگر یک برنامه انتشار منظم، مانند ارسال یک پست جدید در هر چهارشنبه را دارید و مخاطبان شما انتظار انتشار پست در روز چهارشنبه را داشته باشد، حتماً آن را مشاهده می‌کنند.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتشار مطابق روندها یا رویدادهای حساس به زمان است. به عنوان مثال، اگر درباره تعطیلات ملی یا رویدادهای جاری محتوا تولید می‌کنید، بهتر است آن محتوا را در زمان‌های مشخصی منتشر کنید. CMS به شما این امکان را می‌دهد تا پست‌ها را برای زمان‌های مشخصی برنامه ریزی کنید سپس فراموش نمایید چراکه به صورت خودکار، محتوا را منتشر می‌کند.

 

انتشار

 

 

سئو محتوا چیست و چه تاثیری بر تولید محتوا دارد؟

این روزها تعاریف متعددی در مورد سئو گفته می‌شود اما پاسخ به سوال “سئو محتوا چیست” بسیار ساده تر از آن چیزی است که این مدام با آن برخورد می‌کنیم. تولید محتوای سئو شده به این معنا است که نویسنده بتواند جذابیت کافی را در متن خود ایجاد کرده، اطلاعات دقیق و درست ارائه دهد، متن را از جایی کپی نکند، به کلمات کلیدی و مورد توجه مخاطب توجه داشته باشد و تلاش کند محتوایی ارائه دهد که موتورهای جست و جو آن را ارزشمند بدانند.

نویسنده باید بدانید زمانی که دارد می‌نویسد و محتوا تولید می‌کند، ایده‌های نزدیک به موضوع نگارشش چیست؟ مخاطب چه چیزی را سرچ می‌کند و چه اطلاعاتی را می‌خواهد. در این حالت است که رتبه سایت در موتورهای جست و جو بالا می‌رود و نویسنده به واسطه کلمات کلیدی که در ذهن مخاطبان گوناگون شکل می‌گیرد، محتوای خود را باکیفیت بالاتری ارائه می‌دهد.

البته باید توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و همچنین قرار دادن کلمات بی‌ربط در یک محتوا می‌تواند به ضرر شما تمام شده و محتوایتان از دید گوگل بی‌کیفیت ارزشگذاری شود. پس در درجه اول گام‌های خود را در مسیر ارائه یک محتوای اصیل و باکیفیت بردارید تا ارزش آن چند برابر شود.

 

بازار کار تولید محتوا

در حال حاضر تقاضا برای استخدام کارشناس تولید محتوا خیلی زیاد اما تعداد افراد متخصص در این حوزه خیلی کم است. کافی است نگاهی به آگهی‌های استخدامی بیندازید. از یک کسب‌وکار ساده تا بزرگترین شرکت‌ها دنبال نیروی تولید محتوا هستند.

شاید فکر کنید دلیل کمبود نیرو سخت بودن کار تولید محتوا باشد. در واقع تولید محتوا کار چندان سختی نیست اما به دلایلی مثل ناآشنا بودن جوان‌ها با این شغل، نیاز به یادگیری شخصی و مداوم و خلاقیت‌محور بودن، متقاضی زیادی ندارد.

تولید محتوا از آن شغل‌هایی است که نه در دانشگاه‌ها رشته‌ای دارد و نه یک شغل کلیشه‌ای با کارهای روتین و تکراری است که یک روزه یاد بگیرید. به همین دلیل خلاق بودن برای این شغل ضروری است.

در این شرایط اگر در ایران دنبال کار هستید این یک بازار بکر و هنوز در حال رشد برای افراد خلاق و اهل یادگیری است.

 

جمع بندی

در ابتدا گفتم که تولید محتوا چیست اگر با سئو همراه باشد کیفیت بالا می رود ترافیک سایت شما به طور چشمگیری رشد می کند و تولید محتو برای هر کسب و کاری ضروری می باشد و یکی از مزیت های خوب آن وفادار سازی مشتریان و تعامل با محتواست یکی از مهارت های تولید کننده محتوا مهارت های شناختی است که آن را شرح دادیم در ادامه روش تولید محتوا با کیفیت گفتیم مهمترین ویژگی اینکه چه محتوایی برای چه مخاطبی و در چه بستری منتشر کنیم در ضمن استانداردهای  محتوی با کیفیت هم گفتیم.

سئو محتوا باعث می شود محتوا مناسب با سرچ کاربر و حاوی اطلاعات دقیق تولید کنیم و نیز به کلمات کلیدی توجه داشته باشیم در نتیجه رتبه سایت در موتور های جستجو بالا می رود. تولید محتوا بازار کار بسیار عالی دارد و متخصص در این زمینه کم می باشد و دلیل آن هم نا آشنایی با این علم است تولید محتوا کار چندان سختی نیست بایسی اصول آن را رعایت کرد توصیه کی کنم کسانی که دنبال کار هستند می توانند روی تولید محتوا حساب باز کنند و آینده خوبی دارد.

دوستان عزیز ما از شما می خواهیم این وبلاگ و کانال تلگرام الکامپ نت را به دیگران معرفی کنید تا آنها هم بتوانند از این آموزش رایگان استفاده کنند و خودتان هم عضو شوید ببینم چکار می کنید. اگر سوال و پرسشی دارید در انتهای این بخش در قسمت نظرات بپرسید ما پاسخگو خواهیم بود و همچنین لینک این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام منتشر کنید که این آموزش فراگیر شود این باعث خوشحالی ماست تا در آینده بتوانیم آموزشهای حرفه ای تر برای شما قرار دهیم.

در ضمن ما جمعه های هر هفته ساعت 11 شب مقالات جدید خواهیم داشت حتما مطالعه کنیدwinkwinkwink

موفق باشیدsmileysmileysmiley

 

کانال تلگرام الکامپ نت

 

پیج اینستاگرام الکامپ نت

 




 

مطالب مرتبط

 

رفع بلاک تلگرام    آموزش رفع بلاک تلگرام بدون از دست دادن اطلاعات

 

لوگو با قابلیت سابسکرایب   گذاشتن لوگو بر روی ویدیو کانال یوتیوب با قابلیت سابسکرایب

 

پست گذاشتن در اینستاگرام    آموزش تصویری پست گذاشتن در اینستاگرام در عرض چند دقیقه

 

ساخت کانال و آپلود ویدیو در یوتیوب    آموزش جامع ساخت کانال یوتیوب و نحوه آپلود ویدیو روی یوتیوب

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی