الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

تقویم محتوایی

 

بازاریابی محتوا یکی از مهمترین چیزهایی است که امروزه در کسب و کار های مدرن اتفاق افتاده و برای درست انجام دادن آن، شما باید به طور منظم محتوایی متناسب با کسب و کارتان منتشر کنید و باید اطمینان داشته باشید که محتوای کافی برای هدف خود تولید کرده اید. با داشتن یک برنامه منظم میتوانید به سادگی منابع تولید و تبلیغ محتوای خود را مدیریت کنید و در شرایط متفاوت بهتر تصمیم بگیرید. شما برای برنامه ریزی به یک تقویم محتوا احتیاج دارید،که به شما کمک کند محتوای بیشتر و با کیفیت تری تولید کنید و شما را در رسیدن به نتیجه دلخواه و اهداف مورد نظرتان یاری دهد.

اگر می‌خواهید بازاریابی محتوایی را شروع کنید، قطعاً یکی از مهم‌ترین کارهای شما داشتن یک تقویم محتوا خواهد بود. برنامه‌ای که براساس آن محتواهای خود را تولید و منتشر می‌کنید و به شما اطمینان می‌دهد که روند کار تولید محتوا از دستتان خارج نخواهد شد.داشتن یک برنامه منظم در تولید و انتشار محتوا، باعث جذب مخاطب و در‌نهایت، تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود.

 

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا (Content Calendar یا Editorial Calendar) ابزاری است که به شما کمک می‌کند برای اجرای بهتر استراتژی‌های محتوای خود برنامه ریزی داشته باشید تا هم از نظر بازدهی و هم از نظر زمان بهترین نتیجه را داشته باشید.

در واقع تقویمی است از تعداد و انواع محتوایی که شما در تاریخ های مختلف قصد دارید بر روی رسانه‌های خود از جمله سایت، شبکه های اجتماعی و … منتشر کنید.

نکته مهم همین است. محتوا شامل همه چیز می‌شود از مقالاتی که بر روی وبسایت قرار می‌دهید تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی. چه وبلاگی برای درج مقالات داشته باشید و یا تنها بر روی شبکه های اجتماعی کار می‌کنید، تقویم محتوا کمک می کند تا بر اساس زمان بندی محتوای خود را آماده کنید که در نهایت منجر به نظم و رضایت مخاطبان می شود.

 

چرا باید تقویم محتوا داشته باشیم؟

داشتن تقویم در بازاریابی محتوایی، کارکردهای ارزشمندی دارد که باعث می شود به شما توصیه کنیم هرگز از آن غافل نشوید. بدون تقویم، سازماندهی و نظام مشخصی برای اجرای استراتژی محتوا وجود ندارد و کارها به صورت پراکنده انجام خواهد شد و نظارتی هم بر اجرای استراتژی امکان پذیر نخواهد بود.

 

می توان گفت داشتن تقویم برای تولید محتوا، مزیت های زیر را دارد:

 

  • چشم انداز زمانی موفقیت ها، مشخص می شود.
  • تولید محتوا مطابق زمان بندی انجام می شود.
  • مدیریت بودجه محتوا ساده تر خواهد شد.
  • از تولید محتوای بی هدف و اتلاف منابع مالی جلوگیری می شود.
  • از تولید و انتشار محتوای مشابه و تکراری جلوگیری می شود.
  • توقعات تیم برای رسیدن به اهداف، منطقی خواهد شد.
  • امکان نظارت بر روند اجرای برنامه محتوایی فراهم می شود.
  • امکان ارزیابی عملکرد و بازدهی برنامه محتوایی فراهم می شود.
  • کارآیی و اثربخشی فعالیت های تیم محتوا، افزایش می یابد.
  • بین اعضای تیم، همکاری و هم افزایی ایجاد می شود.
  • می توان در بازه های زمانی مشخصی، برنامه را مورد بازبینی و اصلاح قرار داد.

 

بخش های تقویم محتوا

 

بخش های تقویم محتوای

 

1. عنوان محتوا: نشان میدهد که محتوای شما دقیقا در رابطه با چه موضوعی تولید شده است و در کدام بخش سایت شما قرار خواهد گرفت.


2. تاریخ انتشار محتوا: باید تمام مراحلی که برای تولید و اتمام کار تولید یک محتوا انجام میگید از جمله نوشتن ، ویرایش ،سئو،تصاویر و دیگر عناصر را در نظر بگیرید و ضرب الاجلی برای آماده شدن آن مشخص بکنید.


3. مخاطب محتوا: شناخت مخاطب قبل از ایجاد تقویم عموما در تدوین استراتژی محتوا مشخص میشود اما باز بهتر است که در تقویم محتوایی هم به صورت خاص تر مشخص شود که محتوای شما دقیقا برای چه کسی و چه کسانی ساخته شده است و این مخاطب چگونه اطلاعات مورد نظر خود را به دست می آورد.


4. CTA محتوا: بعد از این که محتوای شما به صورت کامل آماده میشود و به دست کاربر رسیده است حال شما میخواهید کاربر جذب شده را به صفحه هدف خود هدایت کنید عناصر CTA در اینجا به شما کمک میکنند.


5. هدف محتوا تولید شده: پشت هر محتوای تولید شده باید هدفی باشد، در تقویم محتوا اینکه چگونه باید به این هدف برسید باید گنجانده شود.


6. نوع محتوا: ویدیو، متن ، پادکست ،اینفوگرافی ، محصول و غیره


7. نویسنده محتوا: با توجه به تجربه و تخصص افراد باید نویسنده های مناسب را انتخاب کنید و در فیلد های تقویم محتوایی ذکر کنید.
ارتقا و اشتراک گذاری محتوا: بعد از انتشار ، حال نباید محتوای خود را رها کنید و وقت آن است که نوشته ، پادکست و … خودرا ارتقا بدهید تا احتمال دیده شدن آن را افزایش بدهید.


8. آمار محتوا: با استفاده از پتانسیل های تحلیل آماری که میتوانید به واسطه تقویم محتوا و ایزار های تقویم محتوا به دست می آورید به ضرورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه آمار های خود را تحلیل کنید و اگر به هدف خود نرسیده اید میتوانید اینگونه سریع تر مشکل را پیدا کنید .
 

۴ ابزار برای طراحی تقویم محتوایی

طبعاً ساده‌ترین کار برای ساختن تقویم محتوا استفاده از یک وایت برد و تعدادی برچسب رنگی در محل کارتان است. اما زمانی که اعضای تیم شما به صورت دورکاری یا پروژه‌ای با شما همکاری دارند چطور؟ در اینجا ابزارهای آنلاین به کمک شما می‌آیند. سازوکار تمام این ابزارها تقریباً به یک شکل است و با تسلط بر یکی از آن‌ها می‌توانید از بقیه نیز به راحتی استفاده کنید.

 

۱- Trello

ترلو را می‌توان ساده‌ترین و خوش‌آب‌ورنگ‌ترین ابزار آنلاین برای مدیریت تقویم محتوا دانست. این سایت به شما اجازه می‌دهد که تیمسازی کنید و برای هر تیم فضاها یا بردهای جداگانه برای پیش بردن کارها در نظر بگیرید. محیط ترلو براساس قالب کاری کان-بان بنا شده و به شما اجازه استفاده از تگ‌ّهای رنگی، چک لیست، تقویم و آپلود فایل را می‌دهد. محیط هر برد در ترلو را می‌توانید به دلخواه شخصی‌سازی کنید تا فضای آن با فضای کاری شما شباهت بیشتری داشته باشد. شاید تنها ایراد ترلو این باشد که در نسخه رایگان امکان استفاده از تعداد نامحدود برد برای هر تیم را به شما نمی‌دهد؛ که این مشکل را می‌توانید با تشکیل تیم‌های مختلف یا ساخت برد جداگانه و سپس عضو کردن اعضا حل کنید.

 

ترلو

 

۲- Asana

آسانا ابزار دیگری است که می‌توانید از آن برای مدیریت تقویم محتوایی استفاده کنید. مزیت آن نسبت به ترلو این است که انواع قالب‌ها برای کارهایی مانند بازاریابی، محتوا و … در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، یا این که یک قالب خالی انتخاب کنید و به دلخواه تغییرش بدهید. آسانا همچنین به شما اجازه می‌دهد که کارها در قالب لیست، تقویم و کان بان ببینید. استفاده از نمودارهای گانت در نسخه غیررایگان آن امکان‌پذیر است.

 

آسنا

 

۳- Airtable

محیط ایرتیبل نسبت به دو ابزار قبلی محیط جدی‌تری دارد. مزیتش این است که به شما اجازه می‌دهد به صورت کاملاً حرفه‌ای از قالب کان بان استفاده کنید و به تمام فوت و فن‌های آن آشنا شوید. هرچند شاید در نگاه اول چندان یوزر فرندلی نباشد و مسلط شدن به آن مدتی از شما زمان ببرد.

 

اتریبل

 

۴- Zenkit

اگر از قالب‌های کان بانی خسته شده‌اید زنکیت یک گزینه عالی برای شماست. این ابزار مدیریت تقویم محتوا به شما اجازه می‌دهد تا از مایند مپ (نقشه ذهنی) و نمودارهای سلسله مراتبی نیز استفاده کنید. البته که استفاده از تقویم و تاریخ برای مدیریت کارهای شما مهم است، اما خیلی خوب می‌شود اگر بتوانید مراحل انجام کارها را با استفاده از این امکانات ترسیم کنید.

 

زنکیت

 

مراحل طراحی یک تقویم محتوایی

1) از ارزیابی عملکرد محتوای موجود شروع کنید

پیش از آن که به برنامه ریزی برای تولید و انتشار محتواهای آینده خود بپردازید، عملکرد محتواهایی که در گذشته تولید و منتشر کرده اید را بررسی کنید. ارزیابی عملکرد محتوای فعلی می تواند ایده های زیادی برای «بهینه سازی وضع موجود» و «برنامه ریزی برای آینده» به شما بدهد. بررسی کنید که کدام محتواها، به چه دلایلی، بیشترین بازدهی را داشته اند. این محتواهای موفق، می توانند الگوی مناسبی برای تولید محتواهای ارزشمند در آینده باشند. همچنین بررسی کنید که کدام محتواها، به چه دلایلی، کمترین بازدهی را داشته اند. محتواهای ناموفق، اولاً فرصت اصلاح و بهینه سازی به شما می دهند و ثانیاً از دلایل شکست این محتواها می توانید برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی در آینده بهره بگیرید.

 

ارزیابی عملکرد محتوا

 

2) اهداف بازاریابی محتوایی را مشخص کنید

از خود بپرسید که «چرا می خواهید محتوا تولید کنید؟». آیا به دنبال افزایش بازدید سایت هستید؟ آیا قصد دارید مشتریان فعلی را قانع کنید تا محصولات شما را خریداری کنند؟ آیا هدف شما افزایش اعتماد مشتریان است؟ یا می خواهید وفاداری مشتریان را افزایش دهید؟ شاید هم به دنبال کاهش نرخ خروج کاربران از سایت خود هستید.

در هر صورت، برنامه محتوایی شما باید هدفمند باشد. دوره زمانه «تولید محتوا برای تولید محتوا» گذشته است! هر محتوا باید هدف مشخصی را دنبال کند. اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید تا برای دستیابی به هر یک از آن اهداف، محتواهای مشخصی را تولید کنید.

 

فروش 8 رقمی از اینستاگرام

 

3) با تحقیق کلمات کلیدی، موضوعات محتوایی را تعیین کنید

ایده پردازی ذهنی برای تولید محتوا، لازم است اما کافی نیست. شما نمی توانید همه کلمات کلیدی و موضوعاتی که کاربران در ارتباط با کسب و کار شما جستجو می کنند را حدس بزنید. برای طراحی یک تقویم محتوای هدفمند، نیاز به آمار و اطلاعات دقیق از نحوه جستجوی کاربران و همچنین آمار کلیدواژه های پربازده رقبای خود دارید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند که هم کاربران خود را بهتر بشناسید و هم اطلاعات ارزشمندی از دلایل موفقیت رقیبان خود به دست آورید.

 

تحقیق کلمات کلیدی

 

وقتی که بدانید کاربران شما دقیقاً چه کلیدواژه هایی را در گوگل جستجو می کنند و رقبای شما از کدام کلمات کلیدی بازدید بیشتری جذب می کنند، بهتر می توانید زمان بندی برنامه محتوایی خود را در تقویم محتوا اولویت بندی کنید.

 

4) کانال های انتشار محتوا (رسانه ها) را مشخص کنید

تقویم محتوای خود را به سایت و بلاگ محدود نکنید. متناسب با اهداف کسب و کار خود، رسانه های مختلف را بررسی کنید و «کانال هایی که بیشترین جمعیت از مخاطبان شما را پوشش می دهند» را تشخیص دهید. شناسایی نیازها و رفتارهای مخاطبان، به شما کمک می کند که بفهمید آن ها وقت خود را بیشتر در کدام یک از رسانه ها صرف می کنند. مناسب ترین رسانه ها را مورد هدف قرار دهید و در تقویم محتوا، برای تولید مناسب ترین محتوا برای آن رسانه ها، برنامه ریزی کنید. سعی کنید از انتشار محتوای مشترک در همه شبکه های اجتماعی پرهیز کنید و برای هر رسانه، برنامه ای متناسب با فضای همان رسانه تدارک ببینید.

 

5) فرم های محتوا را انتخاب کنید

به تولید محتوای متنی اکتفا نکنید. تقویم محتوای شما باید ترکیبی از فرم های مختلف محتوایی را برای ذائقه مخاطبین مختلف در نظر گرفته باشد. هر یک از انواع فرم های محتوا، کارکرد متمایزی در رسیدن به اهداف شما خواهد داشت. ضمن این که هر رسانه ای، فرم ویژه خود را می طلبد. اگر Pinterest یا Instagram را به عنوان رسانه انتخاب کرده اید، طبیعی است که به محتواهای تصویری (عکس، اینفوگرافیک و...) بیشتر نیاز دارید. برای رسانه ای مثل توئیتر، باید متن های کوتاه اما بسیار جذاب تولید کنید. برای وبلاگ سایت خود و پلتفرم هایی مثل Medium و Virgool باید محتواهای متنی طولانی تری تهیه کنید. برای حضور در رسانه های صوتی مثل Castbox و Apple Podcast و شنوتو، نیاز به تولید پادکست دارید. تولید محتوای ویدیویی برای آپارات و یوتیوب را هم در نظر داشته باشید.

 

6) تصمیم بگیرید که روزانه چند محتوا منتشر شود؟

نظم و استمرار در اجرای برنامه محتوایی بسیار مهم است. هم گوگل و هم کاربران، ترجیح می دهند که شما طبق یک برنامه منظم، به صورت مستمر تولید محتوا کنید و رسانه خود را به روز نگه دارید. هیچ عدد مشخصی برای تولید محتوای روزانه را نمی توان برای همه کسب و کارها تجویز کرد. این که روزانه چند محتوا منتشر کنید، بستگی مستقیم به محدودیت های شما و اهداف کسب و کارتان دارد. ولی این نکته را در نظر بگیرید که هرگز نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. یک محتوای با کیفیت و هدفمند می تواند بازدهی به مراتب بیشتری نسبت به ده ها محتوای بی کیفیت و بی هدف داشته باشد. پس با بررسی همه جوانب، در تقویم محتوا مشخص کنید که روزانه چند محتوا در کدام رسانه ها باید منتشر شوند.

 

نظم در تولید محتوا

 

7) برای بازنشر محتواهای قبلی برنامه ریزی کنید

بازنشر محتوا می تواند به دلایلی مثل «هدف گیری مجدد مخاطبان قبلی»، «اطلاع رسانی به مخاطبان جدید»، «حضور در رسانه ای متفاوت» و... انجام شود. یک محتوا که قبلاً تولید شده، می تواند در بازه های زمانی مشخصی، در رسانه های متفاوتی مجدداً منتشر شود و بازدهی بیشتری کسب کند. اما توجه کنید که اولاً محتوای شما محدود به بازه زمانی مشخصی نبوده باشد و تاریخ انقضای آن نگذشته باشد، ثانیاً محتوا را با رسانه و مخاطبان جدید آن تطبیق دهید و فرم مناسبی برای بازنشر آن انتخاب کنید.

 

8) انعطاف پذیری لازم برای تولید محتواهای ترند را در نظر بگیرید

این که همه چیز از قبل برنامه ریزی شده باشد و در تقویم محتوا ثبت شده باشد، برای تولید محتواهای موضوعی مناسب است. اما لازم است تقویم محتوای شما به اندازه کافی برای گنجاندن محتواهای مربوط به موضوعات داغ روز و ترندها، انعطاف پذیری داشته باشد. با استفاده از Google Trends و هشتگ های فعال در شبکه های اجتماعی، موضوعات روز را شناسایی کنید و آن ها را در برنامه محتوایی خود به کار بگیرید. تدوین تقویم محتوا نباید شما را از مسائل روز غافل کند و کسب و کار شما را در یک چهارچوب بسته و ثابت، محدود کند.

 

تولید محتوای ترند

 

9) برای هر محتوا، دعوت به اقدام مشخصی تعیین کنید

دعوت به اقدام (Call to Action) همان ابزاری است که «مخاطب» را به «مشتری» تبدیل می کند. جذب بازدید کننده با تولید محتوا، کافی نیست. شما باید بتوانید بازدیدکنندگان خود را به سمت خرید محصولات یا سفارش خدمات هدایت کنید. پس هر محتوایی که تولید می کنید، باید کاربران را به اقدام مشخصی دعوت کند. مثلاً می توانید کاربران را تشویق کنید که اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند یا محصول مشخصی را خریداری نمایند. در غیر این صورت، بازدهی محتوای شما مطلوب نخواهد بود و هزینه ای که بابت تولید محتوا صرف می کنید، بی نتیجه خواهد بود. اگر با تکنیک های بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم حتماً در این باره بیشتر مطالعه کنید.

 

10) ابزارهای تدوین تقویم محتوا را انتخاب کنید

تقویم محتوا باید به صورتی تهیه شود که به راحتی قابل ویرایش، اشتراک گذاری بین اعضای تیم و نظارت و ارزیابی باشد. امکانات اکثر این ابزارها تقریباً مشابه است. پس باید ابزاری را برای ثبت اطلاعات تقویم محتوا انتخاب کنید که تیم محتوایی شما آن را ترجیح می دهند و تعامل بهتری بین اعضای تیم برقرار می کند. نرم افزار اکسل (Excel)، گوگل شیت (Google Sheets) و تقویم گوگل (Google Calendar) مرسوم ترین ابزارها برای تدوین تقویم محتوا هستند. افزونه Editorial Calendar هم برای سایت های وردپرس قابل استفاده است.

 

ابزارهای تولید محتوا

 

11) نویسندگان و تیم تولید محتوا را مشخص کنید

تعیین این که «چه محتوایی» برای «چه رسانه ای» در «چه زمانی» تولید شود، کافی نیست. شما باید دقیقاً مشخص کنید که هر محتوا «توسط چه کسی» تولید شود. هر تولید کننده ای برای تولید هر محتوایی شایسته نیست. شما به عنوان استراتژیست محتوا باید بهترین تولید کننده را برای تولید هر محتوا انتخاب کنید. کسی که با فضای کاری اینستاگرام آشنایی کامل دارد و یک گرافیست خوب است، لزوماً نویسنده خوبی برای وبلاگ شما نیست. محدودیت های زمانی هر تولید کننده را هم در نظر بگیرید و پیش از درج نام تولید کننده در کنار هر محتوا، بررسی کنید که آیا تولید کننده مورد نظر توانایی تولید و تحویل میزان محتوای مورد نظر شما در زمان تعیین شده را دارد یا خیر. شاید لازم باشد از چندین تیم تولید محتوا به صورت موازی استفاده کنید تا زمان بندی تقویم محتوای شما به درستی پیش برود.

 

12) وضعیت اجرای تقویم را بررسی کنید

اصلاً ما تقویم محتوا تهیه می کنیم که بتوانیم همه چیز را زیر نظر بگیریم و به خوبی نظارت کنیم! پس اگر ارزیابی عملکرد نباشد، عملاً تقویم محتوا بخش مهمی از کارایی خود را از دست می دهد. وظیفه استراتژیست محتوا فقط تعیین «بایدها» نیست. بلکه باید بر روند اجرای برنامه هم نظارت کند و یا ناظر پروژه را مشخص کند. آیا محتواها در زمان مقرر تولید شده اند؟ آیا انتشار به درستی انجام شده؟ میزان نرخ تبدیل محتواها چقدر به پیش بینی ها نزدیک بوده؟ چند درصد محتواهایی که منتشر شده، بازدهی مناسبی نداشته اند؟ کدام رسانه ها بیشترین بازدهی را برای کسب و کار ما داشته اند؟ کدام یک از اعضای تیم یا پیمانکاران خارجی تولید محتوا، در زمان بندی تحویل محتواها تأخیر دارند یا کیفیت محتوای آن ها مناسب نیست؟ این ها سوالاتی هستند که در مرحله ارزیابی عملکرد تقویم محتوا باید پرسیده شوند و پاسخ های آن ها نیز ثبت شود. پاسخ این سوالات می تواند باعث بازنگری و تغییر در تقویم محتوا شود.

 

استراتژی تولید محتوا  یعنی برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب به‌وسیله تولید ، انتشار ، اشتراک‌گذاری و توسعه متناوب و دنباله‌دار محتوا به شکل آموزشی، سرگرم کننده یا تأثیرگذار برای تبدیل یک غریبه ای که به سایت وارد میشود به طرفدار و در نهایت مشتری.

بازاریابی محتوا و درون گرا می توانند کاری کنند که دیگر لازم نباشد شما اصرار به فروش کنید بلکه مشتری به سمت شما خواهد آمد ژس در کسب و کارتان نز به استراتیی محتوا توجه داشته باشید.

 

سوالات متداول تقویم محتوا


۱- تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا در واقع برنامه‌ای است که مشخص می‌کند محتواهای شما در چه تاریخی و از طریق چه کانال‌هایی باید منتشر شوند. نام نویسنده محتوا، نام طراح گرافیست، تاریخ نوشته‌ شدن متن، تاریخ و ساعت انتشار و کانال انتشار از جمله اطلاعاتی هستند که در یک تقویم محتوا وجود دارند.

 

۲- با چه ابزاری می‌توانم تقویم محتوا بسازم؟

ابزارهای مختلف و متعددی برای ساختن تقویم محتوا وجود دارند. ساده‌ترین ابزار، نرم افزار اکسل یا نسخه آنلاین آن، گوگل شیت است. می‌توانید از ابزارهای پیشرفته‌تری مانند ترلو، آسانا و zenkit هم استفاده کنید که چند قالب مختلف تقویم محتوایی را به رایگان در اختیار شما می‌گذارند.

 

۳- تقویم محتوا باید چه جزئیاتی داشته باشد؟

این که تقویم محتوای شما تا چه حد جزئیات داشته باشد به خود شما بستگی دارد. نام نویسنده، تاریخ دریافت و ویراستاری، هشتگ‌ها، کلمات کلیدی، تاریخ انتشار، کانال انتشار و تاریخ بازنشر همه از جزئیاتی هستند که می‌توانید در تقویم محتوا به آن بپردازید.

 

۴- استفاده از تقویم محتوا چه اهمیتی دارد؟

آنچه در بازاریابی محتوایی اهمیت فراوانی دارد، انتشار منظم محتواست. تقویم محتوا در درجه اول به شما کمک می‌کند تا این نظم را رعایت کنید و همیشه محتوای آماده انتشار داشته باشید. در مراحل بعدی، این نظم باعث جلب اعتماد الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و گوگل و همینطور جلب نظر مخاطب به برند شما می‌شود.

 

جمع بندی

برای کسب و کارتان بایستی محتوای منظم تولید کنید تا بتوانید به راحتی آن را مدیریت کنید برنامه ای که بر اساس آن محتوا تولید می کنید به شما اطمینان می دهد روند کار تولید محتوا از دستتان خارج نشود. داشتن یک برنامه منظم در تولید و انتشار محتوا، باعث جذب مخاطب و در‌نهایت، تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود. بدون تقویم، سازماندهی و نظام مشخصی برای اجرای استراتژی محتوا وجود ندارد و کارها به صورت پراکنده انجام خواهد شد و نظارتی هم بر اجرای استراتژی امکان پذیر نخواهد بود.

در ادامه بخش های تقویم محتوا بررسی کردیم که بایستی آن را رعایت کرد و ابزارهای تقویم محتوایی باعث میشوند مخصوصا به صورت دورکاری روند تولید محتوا به نحو احسن نظارت داشت و در ادامه مراحل طراحی یک تقویم محتوایی توضیح دادیم که اهداف بازاریابی محتوایی، تحقیق کلمات کلیدی، کانال های انتشار محتوا و ... شرح دادیم و در ادامه سوالات رایج درمورد تولید محتوا ممکن است پیش بیاید پاسخ دادیم.

دوستان عزیز ما از شما می خواهیم این وبلاگ و کانال تلگرام الکامپ نت را به دیگران معرفی کنید تا آنها هم بتوانند از این آموزش رایگان استفاده کنند و خودتان هم عضو شوید ببینم چکار می کنید. اگر سوال و پرسشی دارید در انتهای این بخش در قسمت نظرات بپرسید ما پاسخگو خواهیم بود و همچنین لینک این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام منتشر کنید که این آموزش فراگیر شود این باعث خوشحالی ماست تا در آینده بتوانیم آموزشهای حرفه ای تر برای شما قرار دهیم.

در ضمن ما جمعه های هر هفته ساعت 11/30 شب مقالات جدید خواهیم داشت حتما مطالعه کنیدwinkwinkwink

موفق باشیدsmileysmileysmiley

 

کانال تلگرام الکامپ نت

 

پیج اینستاگرام الکامپ نت

 




 

مطالب مرتبط

 

استراتزی تولید محتوا   استراتژی تولید محتوا چیست؟ 12 گام تا استراتژی تولید محتوا موفق در سال 2021 | الکامپ نت

 

سئو محتوا   تولید محتوا مبتنی بر سئو | 👩 پرواز کردن به صفحه اول گوگل

 

دکمه سابسکرایب     ساخت سریع دکمه سابسکرایب برای کانال یوتیوب در کوتاهترین زمان ممکن

 

اینستاگرام لایو   آموزش قدم به قدم لایو گذاشتن در اینستاگرام به صورت کاملا حرفه ای

 

چت مخفی   چگونه از چت مخفی تلگرام استفاده کنم تا قابل ردیابی نباشم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی