الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

استراتزی تولید محتوا

 

استراتژی تولید محتوا  یعنی برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب به‌وسیله تولید ، انتشار ، اشتراک‌گذاری و توسعه متناوب و دنباله‌دار محتوا به شکل آموزشی، سرگرم کننده یا تأثیرگذار برای تبدیل یک غریبه ای که به سایت وارد میشود به طرفدار و در نهایت مشتری.

CMI یا  content marketing institute تحقیقات زیادی در خصوص تاثیر طراحی استراتژی و اجرای آن روی کسب و کارها و برندها انجام داده است و بارها نشان داده شده است که برندها یا افراد دارای استراتژی محتوایی توانسته‌اند، موفقیت‌های بیشتری در زمینه جلب مشتری توسط تولید محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی شان نسبت به رقیبانِ بدون برنامه‌ریزی محتوایی کسب کنند.

با وجود اینکه داده‌ها نشان می‌دهد، استراتژی محتوایی برای سایت‌ها لازم و ضروری است، اما باز هم بسیاری از کاربران و دارندگان وبلاگ‌ها از نوشتن استراتژی محتوا و اجرای آن فرار میکنند .

 

 

چرا استراتژی محتوا؟

امروزه تحقیقات نشان داده است که مردم دیگر اهمیت چندانی به اصرار برند ها برای خرید ندارند ، این حرف این سوال را برای ما ایجاد میکند پس چطور میتوان انتظار داشت که مشتریان به تبلیغات شما توجه کنند ؟
اینجاست که اهمیت استراتژی محتوا به چشم می آید زیرا بازاریابی محتوا و درون گرا می توانند کاری کنند که دیگر لازم نباشد شما اصرار به فروش کنید بلکه مشتری به سمت شما خواهد آمد و البته چند مزیت دیگر هم برای آن میتوان نام برد :
صرفه جویی در هزینه ها این موضوع مخصوصا برای استارتاپ های با منابع محدود بسیار مهم است
افزایش اعتماد مشتری
افزایش وفاداری مشتری

 

دلایل ضرورت استراتژی برای تولید محتوا

بسیاری از افراد، داشتن استراتژی محتوا را امری تزئینی و لوکس فرض می کنند و بدون تدوین یک استراتژی مکتوب، شروع به تولید محتوا می کنند. بدون شناسایی نیازهای مخاطبان، بدون ارزیابی وضعیت رقبا، بدون برنامه زمان بندی شده و بدون ساز و کار نظارتی، محتواهای متعددی تولید می کنند و طبیعتاً بازدهی چندانی به دست نمی آورند. رهبران بازار، کسب و کارهایی هستند که محتوا را جدی می گیرند و بر اساس استراتژی محتوا قدم بر می دارند.

 

دلایل زیادی را می توان برای اهمیت استراتژی محتوا بر شمرد. از جمله:
 

  • استراتژی محتوا، باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.
  • استراتژی محتوا، باعث صرفه جویی در زمان می شود.
  • استراتژی محتوا، قدرت رقابت شما را افزایش می دهد.
  • استراتژی محتوا، هدفمندی تولید محتوا را افزایش می دهد.
  • محتوای هدفمند، بیشتر توجه مخاطبان را جلب می کند.
  • محتوای هدفمند، بیشتر رضایت مخاطبان را جلب می کند.
  • محتوای هدفمند، نرخ تعامل و مشارکت کاربران را افزایش می دهد.
  • استراتژی محتوا، اثربخشی و بازدهی محتوا را افزایش می دهد.
  • استراتژی محتوا، امکان ارزیابی عملکرد را فراهم می کند.
  • استراتژی محتوا، تشخیص فرصت های جدید را ساده تر می کند.
  • استراتژی محتوا، باعث تقویت برند می شود.

 

استراتژی چطور روی سئو تاثیر می‌گذارد؟

الگوریتم‌های گوگل در سال‌های اخیر خیلی قوی شده‌اند و هر روز به درک انسانی نزدیک‌تر می‌شوند. حالا هوش مصنوعی می‌تواند ارتباط بین کلمات و جمله‌ها را درک کنند. در واقع ربات‌های نرم‌افزاری که محتوای وبسایت‌ها را بررسی می‌کنند می‌توانند بفهمند در چه موضوعی و با چه کیفیتی است.

 

گوگل تمام زورش را می‌زند که به انسان نزدیک شود. خنده‌دار است که از آن طرف برخی انسان‌ها تمام زورشان را می‌زنند که بتوانند شبیه ماشین رفتار کنند. تمام کارشناسان و مهندسان گوگل می‌گویند محتوای خود را برای کاربران بنویسید و خیالتان راحت باشد. نیازی نیست خودتان را برای کشف بهترین ساختار گوگل‌پسند خسته کنید. همین که برای کاربر محتوا تولید کنید و رضایت آنها را به دست آورید گوگل هم به محتوای شما ارزش بیشتری می‌دهد.

 

البته این توصیه به این معنی نیست که تمام نکات سئو بیهوده هستند. در تمام کارهای سئو تلاش می‌کنیم موتور جستجوی گوگل راحت‌تر بتواند ما و محتوای ما را بشناسد. پس به دنبال فریب گوگل یا جادوگری نیستیم!

پس در حقیقت اگر شما کاربران و انسان‌ها را در نظر بگیرید، آیندۀ گوگل هستید. مقصد نهایی گوگل انسان است.

 

جمع‌بندی: شما برای کاربران استراتژی محتوا می‌نویسید، نه گوگل و استراتژی محتوا برای کاربر نوشتن یعنی توجه گوگل را به طور ویژه‌ای جلب کردن.

 

مراحل تدوین استراتژی محتوا

برای هر سایت و هر کسب و کاری که بخواهید استراتژی محتوا بنویسید، حتما لازم است که مراحل زیر را طی کنید.

 

1) اهداف خود را مشخص کنید

 

اهداف مشخص

 

برای تعیین اهداف، از انتها شروع کنید. در نهایت می خواهید به چه نتیجه ای برسید؟ آیا می خواهید تعداد سرنخ هایی که از مشتریان جذب می کنید (Lead Generation) را به میزان مشخصی افزایش دهید؟ آیا می خواهید تعداد مشخصی از فروش را افزایش دهید؟ آیا می خواهید تعداد مشترکین خبرنامه سایت را افزایش دهید؟ ابتدا این اهداف را مستند کنید. انجام این مرحله به شما کمک می کند نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید و «دعوت به اقدام» های هر محتوا (Call to Action) را تعیین کنید.

 

2) پرسونای مخاطب در استراتژی محتوا

تمام الگو ها ، باور ها ، ویزگی ها و نیازمندی هایی که مشخص میکند مخاطب در یک موقعیت خاص چگونه رفتار میکند ، پرسونای مخاطب است.

 

پرسونای مخاطب

 

تدوین و طراحی و شناسایی پرسونای مخاطب و مشتری در کسب و کارهای نوین امری بسیار ضروری است و ما را یاری میدهد تا به هدفی که کسب وکارمان دنبال میکند برسیم. پرسونای مشتری به شما کمک میکند تا بدانید مشتریتان چه رفتار هایی دارد ، موانع ذهنی که اورا در برابر شما دلسرد میکند چیست، چه اهدافی دارد، به چه چیزهایی نیازمند است و در نهایت شما در قبال آن چه کارهایی میتوانید انجام دهید و اورا به یک مشتری وفادار به برندتان تبدیل کنید .

برای تهیه پرسونا باید اطلاعات کاملی از مشتریتان داشته باشید که راه های مختلفی برای اینکار وجود دارد؛ مثلا می توانید نظرسنجی هایی از طریق ایمیل یا اس ام اس برای مشتریان خود ارسال کنید اما حتما باید دقت کنید ایمیل شما انگیزه کافی را در مشتری برای پرداختن به آن را ایجاد کند مثلا این که برای مشتری برای پر کردن نظرسنجی امتیازاتی بدهید مٍلا کد تخقیق خرید یا یک کالای رایگان یا خدمات ویژه؛ باید دقت کنید که فرم های نظر سنجی شما خالی از هرگونه ابهامی باشد تا بعدا در هنگام تحلی داده ها به گمراهی اطلاعاتی برنخورید پس حتما قبل از انتشار گسترده ابتدا فرم های خود را در جمعیت های کوچکتر آزمایش بکنید .

 

3)  لحن ثابت داشته باشید

هر قطعه از محتوا را در هر قالبی که تولید می‌کنید، آن را از نظر لحن بررسی کنید. معمولا هر برند لحن تعریف‌شده‌ای دارد که محتوایش را بر مبنای آن می‌نویسد. لحن نوشته‌هایتان بهتر است ثابت باشد. در این صورت هر کسی که بخواهد با محتوای شما ارتباط برقرار کند، سردرگم نخواهد شد و فهم آن برایش آسان خواهد بود. این لحن برای شرکت و برای فرهنگ شما بسیار اهمیت دارد.

 

لحن ثابت

 

4) کلمه کلیدی در استراتژی محتوا

باید به پیدا کردن کلمه کلیدی کسب و کارتان بپردازید چون تقریبا همه چیز به کلمات کلیدی ربط پیدا میکند و پیدا کردن آن ها میتواند در مواردی به شما کمک های اساسی بکند ؛ مثلا :

 

کلمات کلیدی


تحقیق کلمات کلیدی میتواند به شما کمک کند که بفهمید در حوزه شما کاربران به دنبال چه هستند و نیازشان چیست ؛ گوگل هم کسب و کار شما را راحت تر شناسایی می کند در حقیقت اصلی ترین ابزار گوگل برای شناسایی فعالیت های دنیای مجازی کلمه های کلیدی هستند پس نباید از استفاده درست از آنها غافل شد ؛ تدوین استراتژی محتوا بدون کلامات کلیدی غیر ممکن است اما دقت کنید که تمام استراتژی شما نباید بر اساس کلمات کلیدی و سئو نوشته شود ، کلمات کلیدی میتواند محور های خوبی را برای تولید محتوا به شما معرفی کند اما این شما هستید که باید با ایده های خلاقانه خود نیاز های حوزه کسب و کار خود را با آن ها ترکیب کنید و بهترین مطالب ممکن را تولید کنید.

 

5) انجام به روزرسانی های مکرر محتوا

 

بروزرسانی محتوا

 

موتورهای جستجو معمولاً از سایت هایی که به طور مرتب محتوای خود را به روز نمی­کنند، طرفداری نمی­کنند. اگر صاحب یک وب سایت یا وبلاگ هستید، باید مرتباً محتوای خود را به روز کنید. زیرا به روزرسانی مداوم به شما کمک می­کند تا رتبه های موتورهای جستجو بالاتر را حفظ کنید. این اصلی ترین تکنیک مهارت محتوا نویسی است. بنابراین، چند بار باید بروزرسانی کنید؟ این بسته به ماهیت و وب سایت شما کاملاً به اختیار شما است. معمولاً ایجاد تغییرات ماهانه کافی است!

 

6) رقبای حوزۀ کسب و کار خود را بررسی کنید

 

تحلیل رقبا

 

به بررسی رقبای حوزه کسب و کار خود بپردازید؛ این کار از اهمیت حیاتی برخوردار است ، شما باید بدانید که رقبای شما در چه حوزه هایی فعالیت میکنند و امکانات مختلف آن ها را شناسایی کنید حتی رقبای خارجی را نیز باید بررسی کنید چون سابقه نشان داده است اگر در کار خود بتوانید به صورت هوشمندانه از کسب و کار های موفق خارجی که در مقیاس جهانی فعالیت میکنند ایده بگیرید می توانید موفقیت های گاها بزرگی کسب کنید مثلا دیجی کالا به عنوان نمونه ای که از آمازون ایده گرفته است.

 

فروش 8 رقمی از اینستاگرام

 

7) درباره کلمات کلیدی سئو، تحقیق کنید

 

کلمات کلیدی سئو

 

حالا که موضوعات اولیه را با همفکری سایر اعضای تیم انتخاب کردید، وقت «تحقیق کلمات کلیدی» رسیده. باید بدانید که کاربران برای رفع نیازهای محتوایی خود، دقیقاً چه کلیدواژه هایی را جستجو می کنند. از سوی دیگر باید اطلاعات کلیدواژه هایی که رقبای کسب و کار شما به وسیله آن ها از گوگل بازدید جذب می کنند را نیز استخراج کنید. ابزارهای مختلفی برای استخراج کلمات کلیدی وجود دارد (مثل Ahrefs، Alexa، SEMrush، Keyword Planner و...) که می توانید اطلاعات را از طریق آن ها به دست آورید. البته دسترسی به این ابزارها از ایران، به دلیل تحریم و نرخ بالای ارز، کمی دشوار است.

 

8) یک تقویم محتوا تهیه کنید

تهیۀ یک تقویم محتوا شما را در مسیر عملی بازاریابی محتوا نگه می‌دارد. تقویم محتوا به شما زمانبندی می‌دهد و می‌توانید نویسنده‌های هر محتوا را مشخص کنید.

 

تقویم محتوایی

 

یک فایدۀ مهم دیگر تقویم محتوا این است که شما در انتهای ماه به راحتی می‌توانید محتواهای خود و عملکرد تیم محتوا را بسنجید. یواش یواش می‌فهمید که هر نویسنده در کدام بخش بهتر عمل می‌کند. یک نفر توضیحات محصول را بهتر می‌نویسد و یک نفر پست‌های کلی و عمومی را.

پیشنهاد من به شما این است که در این تقویم زمانبندی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات ایمیلی خود را هم وارد کنید تا تمام زمانبندی‌ها را یکجا داشته باشید و دچار گیجی و سردرگمی نشوید و همه چیز سازمان یافته و یکدست باشد.

 

9) یک فراخوان به عمل (کال تو اکشن) واضح و ساده در محتوا بگنجانید

 

اقدام به عمل

 

هر قطعه محتوا باید یک فراخوان به عمل واضح داشته باشد که از آن جمله می‌توان به خرید اشتراک خبرنامه، پاسخ به دعوت به رویداد یا خرید یک محصول اشاره کرد. اگر بیش از حد از خوانندگان‌تان بخواهید کاری انجام دهند، هیچ کاری نخواهند کرد. اگر هم چیزی از آنها نخواهید، فرصتی را که برای تشویق کاربران به انجام عمل دارید از دست خواهید داد. به این فکر کنید که دوست دارید خوانندگان‌تان چه کاری انجام دهند و محتوایتان را با آن فراخوان به عمل در ذهن‌تان طراحی کنید.

 

10) پیدا کردن راهی درست برای صید مخاطب سرگردان در اینترنت

یکی دیگر از نکاتی که باید روی آن فکر کنید تمام راه هایی است که شما می توانید در قدم اول غریبه ها را به خودتان جذب کنید . روزانه هزاران هزار مخاطب سرگردان در دنیای آنلاین در حال گشت و گذار هستند که یا چیزی که می خواهند را پیدا نمی کنند یا اصلا نمی دانند چه چیزی می خواهند و فقط در حال گشت و گذار هستند و به محض اینکه یک محتوای جذاب یا محصول جذاب ببینند آن را دنبال میکنند .

 

برای صید غریبه هایی که سرگردان در اقیانوس بی کران اینترنت هستند باید استراتژی خاصی طراحی کنید و دقیقا بدانید که چه مسیری را باید طی کنید .

 

مخاطبین سرگردان

 

به این راه ها فکر کنید و راه مناسب خودتان را پیدا کنید :

 

  • تبلیغات پولی

  • موتورهای جستجو

  • اینفلوئنسرها

  • پست میهمان

  • درخواست ایمیلی

  • شبکه‌های اجتماعی

 

11) تمایزهای کسب و کار خود را شناسایی کنید

 

مزیت رقابتی

 

بیشتر عمیق شوید و کشف کنید که چه چیزی برند شما را واقعاً منحصر به فرد و متمایز می کند. در اینجا، منظور ما فقط تمایز در محصول نیست. همه ویژگی های برتر در برند خود را شناسایی و فهرست کنید. به تمایز نیروهای انسانی متخصص خود فکر کنید. به ویژگی های متمایزی که فرایند تولید محصولات خود دارید، فکر کنید. حتی تمایزی که در نگاه اول بی ارزش به نظر می رسد، می تواند بسیار ارزشمند باشد.

 

12) تولید محتوا را آغاز کنید

بالاخره وقت تولید محتوا رسید! حالا که مخاطبان را می شناسید، تمایزهای کسب و کار خود را کشف کرده اید، موضوعات و کلمات کلیدی را انتخاب کرده اید و تقویم محتوای خود را هم تدوین کرده اید و البته می دانید که هر محتوایی چه بازدهی و نتیجه ای باید داشته باشد، وقت آن رسیده که محتواهای خود را تولید کنید و به هدف بزنید. تولید محتوا باید با کیفیت، منحصر به فرد و منطبق بر اصول سئو باشد تا اهداف استراتژی شما را محقق کند.

 

تولید محتوا

 

وقتی در زمینه تولید محتوا کار می کنیم بایستی به تولید محتوا مبتنی بر سئو و رفتن به صفحه اول گوگل نیز توجه داشته باشیم که باعث بهینه سازی محتوا می باشد و ترافیک زیادی به سمت سایتمان سرازیر می باشد سئو محتوا اصولیترین مبحثی است که هر مدیر سایت باید بداند سئو محتوا رابطه تنگاتنگ با محتوا دارد متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند. سئو محتوا بر روی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحه محصولات، پستهاى وبلاگ و … انجام می شود. منظور از تولید محتواى مناسب برای سئو، بتواند اطلاعات مفید به کاربر منتقل کند این نکته در نظر داشته باشید.

 

جمع بندی

استراتزی تولید محتوا یعنی بتوانیم محتوایی بنویسیم که بتوانیم مخاطب به سمت سایتمان جذب کنیم و به مشتری تبدیل کنیم وسپس وفا دار کنیم این کار باعث می شود در هزینه ها صرفه جویی شود و زمانی که تولید محتوا می کنیم بایستی به نیاز مخاطبان و ارزیابی وضعیت رقبا همچنین زمان بندی توجه داشت. استراتژی تولید محتوا تاثیر قابل توجه ای بر سئو خواهد داشت ما باید یاد بگیرم برای مخاطب بنویسیم نه برای گوگل این نکته هم توجه داشته باشید وقتی ما محتوایی را سئو می کنیم در اصل به گوگل در شناسایی محتوای مان کمک می کنیم بدین صورت وقتی محتوا برای کاربر تولید می کنیم گوگل ارزش بیشتری به محتوای ما می دهد. در پایان تدوین استراتزی محتوا را برای شما معرفی می کنیم که مطابق با الگوی سال 2021 است این استراتزی تولید محتوا را در کار خود ببندید و نتیجه آن را بینید.

دوستان عزیز ما از شما می خواهیم این وبلاگ و کانال تلگرام الکامپ نت را به دیگران معرفی کنید تا آنها هم بتوانند از این آموزش رایگان استفاده کنند و خودتان هم عضو شوید ببینم چکار می کنید. اگر سوال و پرسشی دارید در انتهای این بخش در قسمت نظرات بپرسید ما پاسخگو خواهیم بود و همچنین لینک این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام منتشر کنید که این آموزش فراگیر شود این باعث خوشحالی ماست تا در آینده بتوانیم آموزشهای حرفه ای تر برای شما قرار دهیم.

در ضمن ما جمعه های هر هفته ساعت 11 شب مقالات جدید خواهیم داشت حتما مطالعه کنیدwinkwinkwink

موفق باشیدsmileysmileysmiley

 

کانال تلگرام الکامپ نت

 

پیج اینستاگرام الکامپ نت

 




 

مطالب مرتبط

 

تایید دو مرحله ای تلگرام    فعالسازی تایید دو مرحله ای تلگرام برای جلوگیری از هک شدن

 

سئو محتوا   تولید محتوا مبتنی بر سئو | 👩 پرواز کردن به صفحه اول گوگل

 

تولید محتوا و سئو   تولید محتوا چیست؟ | فرآیند تولید محتوای با کیفیت

 

گذاشتن لایو در اینستاگرام    آموزش قدم به قدم لایو گذاشتن در اینستاگرام به صورت کاملا حرفه ای

 

ساخت کانال و آپلود ویدیو در یوتیوب    آموزش جامع ساخت کانال یوتیوب و نحوه آپلود ویدیو روی یوتیوب

نظرات (۱)

بسیار عالی ممنون از شما.

پاسخ:
خوشحالیم برای شما مفیده بود به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما هم سر بزنید جدیدترین مطالب برای شما داریم.
کانال تلگرام الکامپ نت : elecompnet@
پیج اینستاگرام الکامپ نت: yasin.gh2021@
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی