الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

این وبلاگ در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب در آمد از اینترنت فعالیت می کند

الکامپ نت

سلام دوستان عزیز:
ما در این وبلاگ به آموزشهای در زمینه الکترونیک، کامپیوتر و کسب درآمد از اینترنت فعالیت می کنیم، کمپانی الکامپ نت در این زمینه ها تخصص فوق العاده دارد. از شما خواهشمندیم این وبلاگ را به دوستان خود معرفی کنید.
با تشکر.

سئو محتوا

 

یکی از بخش های مهم سئو داخلی، داشتن محتوای سئو شده در سایت است. به طور خلاصه سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینه سازی محتواییست که پتانسیل کسب رتبه بالا در موتوهای جستجو را داشته و می تواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو کسب کند.

سئو محتوا از اولین و اصولی ترین مباحث سئو می باشد که هر مدیر سایت می بایست دارای اطلاعات کافی نسبت به آن باشد. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود. تولید محتوا بسیار با سئو نیز در ارتباط است به گونه ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند.

حتماً این جمله از Bill Gates را شنیده اید که “محتوا پادشاه است”. جالب است بدانید که بیل گیتس این صحبت را حتی قبل از پیدایش گوگل، بیان نمود و امروزه این موضوع واقعاً صحت پیدا کرده است؛ حالا اگر محتوای شما، سئو هم شود که چه بهتر.

 

محتوای سئو شده چیست؟

همان طور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد.

 حال، منظور از آموزش سئو محتوا، یعنی بتوانیم محتوایی تولید کنیم که برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شده باشد. به عبارت دیگر، محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو تولید می شود.

 

سئو محتوا چیست

 

وقتى صحبت از “آموزش سئو محتوا” می شود، اکثر مردم فکرشان به سمت “محتوای یک مقاله” میرود. این تصورى غلط، اما رایج است. محتواى سئو شده برای هر صفحه اى از سایت که کلمه ى کلیدى خاصى را مورد هدف قرار می دهد، استفاده می شود. این جمله بدان معناست که سئو محتوا بر روی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحه محصولات، پستهاى وبلاگ و … انجام می شود.

به یاد داشته باشید که منظور از تولید محتواى مناسب برای سئو، فقط نوشتن متون بالای ٢٠٠٠ کلمه نیست. محتوای طولانی خیلی خوب است اما نه اینکه یک محتوا صرفاً طولانی باشد، ولی هیچ اطلاعات خاصی را به کاربر منتقل نکند.

 

 

انواع محتوای سئو شده کدامند؟

قبل از اینکه به چگونگی بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا منظورمان از محتوا را روشن می کنیم. محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این اشکال شامل، متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از اینهاست.

 

انواع محتوای سئو شده

 

در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:

 

پست های وبلاگ سایت: این فرمت، رایجترین فرمت محتواست. یک پست می تواند ترکیبی از متن، تصاویر و ویدئو باشد. پست می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش، خبر با اطلاعات کلی نوشته شود.


صفحات ثابت: محتوایی که در صفحات ثابت سایت مانند صفحه درباره ما وجود دارد.


صفحات محصولات: محتوایی که شامل معرفی محصولات یا خدمات یک سایت می گردد.


صفحات فرود: صفحاتی که به طور خاص برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده و یا اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود.

 

 لازمه نوشتن محتوای مناسب برای سئو چیست؟

 

نوشتن محتوای مناسب

 

در آموزش سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده، باید همیشه این 4 مرحله را قبل از تولید محتوا در ذهنتان داشته باشید:

 

تحقیق کلمات کلیدی: اگر می خواهید از طریق سرچ ترافیک سایت خود را بالا ببرید، قبل از این که شروع به نوشتن کنید، باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. با این کار می توانید روی کلماتی تمرکز کنید که مطمئن هستید سرچ زیادی دارند. به عبارت دیگر، راجع به موضوعاتی بنویسید (در حوزه کاری خودتان) که مردم راجع به آن سوال دارند و در اینترنت به دنبال اطلاعات می گردند.


بهینه سازی کلمات کلیدی: بدانید که کجا و چگونه در محتوایتان از کلمات کلیدی استفاده کنید تا این گونه، از حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید. (برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله “سئو داخلی” ما را در ویکی دمی مطالعه کنید).


سازماندهی محتوا: محتواهایی که بر روی سایت شما وجود دارد، باید به طور منطقی دسته بندی و سازماندهی شود. با این کار، نه تنها به سئو سایتتان کمک می کنید بلکه، مخاطبان راحت می توانند مقالات مرتبط را پیدا کنند. هر چه آنها بیشتر در سایت شما بمانند، برای سئو شما بهتر است.


تبلیغ محتوا: با اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی ، می توانید کاری کنید که محتوای شما بیشتر دیده شود. در نتیجه ترافیک بیشتری به سمت سایت شما سرازیر خواهد شد. به یاد داشته باشید که برای این گونه محتواها نیز، هم لینک سازی داخلی و هم لینک سازی خارجی انجام دهید.

 

بروزرسانی محتوا مهمتر از تولید محتوا

وقتی که یک سایت پر از محتواهای سئو نشده دارید ، باید اول به بروزرسانی محتواهای قبلی بپردازید…

نه اینکه تولید محتوا را متوقف کنید، بلکه سرعت تولید محتوا را کاهش و آپدیت محتوا را افزایش دهید.

در ارتباطی که با افراد مختلف داشته ام ، برای من کاملا مشخص شده که اکثر افراد از قدرت آپدیت محتوا با خبر نیستند.

 

آپدیت محتوا

 

با بروز رسانی محتوا دقیقا چه اتفاقی برای سایت شما میافتد؟

 

1. از شر زامبی پیج های خلاص میشوید (زامبی پیج به صفحاتی از سایت شما هستند که هیچ ترافیکی ندارند)
2. با هزینه کمتری رتبه میگیرید
3. با سرعت بیشتری رتبه میگیرید
4. محتواهای کم کیفیت شما کمتر شده و با کیفیت ها افزایش میابد (در نتیجه به برندینگ شما هم کمک میشود)


در توضیح موارد بالا باید بدانید که هزینه تولید محتوای باکیفیت که کاربر بعد از مطالعه آن واقعا لذت میبرد و باعث بازگشت محتوا میشود ، برای هر محتوای 2000 کلمه معمولا بالای 100،000 تومان هزینه میبرد.

در حالی که برای بروزرسانی محتوا نیاز به هزینه مجدد ندارید و فقط باید مقاله های قبلی خود را سئو کنید.

 

تولید محتوای سئو شده

1. کلیدواژه هدفمند

تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد. تولید محتوا درکنار تحقیق درباره کلیدواژه‌ها بسیار مهم است.

 

تحقیق کلمات کلیدی

 

از ابزاری مانند برنامه‌ریزِ کلیدواژه گوگل (Google’s Keyword Planner) یا جستجوگرِ کلیدواژه ماز (Moz’s Keyword Explorer) برای تعیین کلیدواژه‌هایی که کاربران پیرامون موضوع انتخابی شما جست‌وجو می‌کنند، استفاده کنید و از آنها به‌عنوان اساس کار بهره بگیرید. کورکورانه محتوا تولید نکنید؛ برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها فرمول‌بندی کنید؛ با این‌کار از آغاز خودتان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید. این موضوع باید بنیان محتوای شما را شکل دهد؛ کلیدواژه‌های انتخابی شما بر عوامل دیگر صفحه تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین اگر از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، در رقابت برای کسب رتبه باید بیش‌ازحد تلاش کنید.

 

2. بررسی عنوان و تگ H1

از عنوان های جذاب و زیبا استفاده کنید. با اینکار افراد هنگام برخورد با عنوان شما بیشتر تحریک می شوند تا سایت شما را بررسی کنند و نرخ کلیک سایت نیز بالا می رود.

همانطور که می دانید گوگل به صورت جداگانه تمامی تگ های H شما را بررسی می کند، پس حتما به صورت هوشمندانه، کوتاه و جامع از آن ها استفاده کنید. 

 

تگ H1

 

حتما بررسی کنید تا در عنوان و تگ ها H از کلمات کلیدی خود استفاده کرده باشید. (استفاده یک کلمه کلیدی اصلی در عنوان و تگ H1 کفایت می کند.) 

 

حواستان باشد که هر سایت فقط یک تگ H1 دارد و نباید بیش تر از یک بار استفاده شود. شما می توانید در صورت نیاز از تگ های H2, H3 و ... استفاده کنید.

 

3. متا دیسکریپشن

به طور کلی متا دیسکریپشن تاثیر مستقیمی بر روی ارتقا رتبه سایت ندارد اما یک متا دیسکریپشن خوب و بهینه می تواند تاثیر بسزایی در جذب ترافیک ارگانیک داشته باشد.

 

متا دیسکریپشن

 

موارد زیر را برای نوشتن توضیحات متا یا متا دیسکریپشن در نظر بگیرید.

  • به کار بردن کلمات احساسی و قوی برای جذب مخاطبان.
  • به هیچ عنوان تکراری نباشد.
  • توضیحات متا باید شامل 135 تا 160 کاراکتر باشد.
  • استفاده از اعداد و نام برند
  • استفاده از کلمه کلیدی
  • گنگ و مجهول نباشد و خیلی واضح و ساده بیان شود.

 

4. استفاده از کلمات کلیدی در آدرس URL صفحات

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس URL صفحات یکی از معیار های گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد، از استفاده بیش از حد از کلمات در URL که موجب طولانی تر شدن آدرس میشود باید خودداری کرد و آدرس شما باید کوتاه باشد.

 

استفاده از کلمات کلیدی در url

 

نکته: بخاطر اصلاح آدرس URL صفحات خود، بعد از اینکه برای آن صفحه لینک گیری هایی انجام شده است، یا اگر صفحه شما در گوگل رتبه و جایگاه دارد، آدرس آن صفحه را تغییر ندهید.

اما از این به بعد برای مطالب جدیدی که در سایت خود منتشر می کنید این فاکتور را رعایت کنید.

 

5. به‌روزرسانی با استفاده از نشان تاریخ (Timestamp)

 

بروزرسانی تولید محتوا

 

ما در جست‌وجو همیشه می‌خواهیم مطمئن باشیم که به‌روزترین محتوا را که درباره یک موضوع وجود دارد، پیدا می‌کنیم. در بین نتایجی که تاریخ در آن ذکر شده است می‌بینید که نتایجی داریم در زمان فوریه و می ۲۰۱۸٫ بنابراین ما سعی می‌کنیم روی آن کلیک کنیم تا نتایج به‌روزتری ببینیم. به‌روز بودن مطلب برای بسیاری از افراد امری مهم محسوب می‌شود. برخی دیگر از نتایج که تاریخ ندارند را نمی‌توانیم بدانیم که به‌روز هستند یا خیر. درواقع، بدون نشانِ تاریخ تا زمانی‌که روی محتوا کلیک نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم چه زمانی منتشر شده‌اند. بااین‌حال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانی‌که یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمی‌کند. در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید.

 

فروش 8 رقمی از اینستاگرام

 

6. لینک های داخلی به سایر محتواهای مرتبط سایت بدهید

یکی از بخش های دیگر محتوای سئو شده، لینک سازی داخلیست. حتما در محتوای سایت خود لینک هایی به سایر صفحات مرتبط داده تا کاربران اطلاعات بیشتری از موضوعات مشابه بیابند. همچنین با این کار موتوهای جستجو نیز به پایش و ایندکس بیشتر سایت شما خواهند پرداخت.

 

لینک سازی داخلی

 

لینک های داخلی موجب ایجاد ارتباط معنایی بین محتوای صفحات مختلف سایت می گردند و این مسئله به گوگل کمک می کند تا مفهوم هر صفحه را بهتر درک کند. در هنگام لینک دادن به دیگر صفحات سایت از انکر تکست های مرتبطی استفاده کنید تا پایشگرها درک بهتری از محتوای صفحه لینک شده به دست بیاورند.

 

7. لینک های خارجی به دیگر وب سایت ها مرتبط و معتبر بدهید

در کنار لینک دادن به مطالب داخل سایت، بهتر است که به سایر مطالب با کیفیت اما در خارج از سایت نیز لینک دهید.

 

لینک سازی خارجی

 

این مطالب می بایست داری ویژگی های زیر باشند:

 

  • به کاربران کمک کرده تا اطلاعات بیشتری از موضوع مورد نظرشان کسب کنند.
  • وب سایت مورد نظر دارای اعتبار زیادی باشد.
  • در دادن لینک های خارجی افراط نکنید، اما اگر احساس می کنید که استفاده از یک لینک خارجی کاملا منطقیست، حتما نسبت به انجام این کار اقدام کنید.

 

۹. استفاده از تصاویر و ویدئو

استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا تأثیر مثبتی بر زمان توقف روی محتوا دارد؛ براساس پژوهشی از Hubspot حدود ۸۰٪ بازاریابان می‌گویند استفاده از ویدئو زمان توقف روی محتوا را در وبسایت افزایش می‌دهد. استفاده از ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم می‌شود)، سبب می‌شود که محتوا به‌راحتی خوانده شود. این واقعیتی است که اغلب ما از محتوای بصری بهتر یاد می‌گیریم. تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد.

 

تصاویر و ویدیو

 

از دیدگاه اصول سئو، محتوایی که کاربر را بیشتر جذب کند، تأثیر مثبتی بر زمان توقف کاربر دارد؛ مفهومی که نخستین‌بار فوررستر در Bing مطرح کرد و گفت زمان ماندن در پیج واقعی به معنای «مدت‌زمان واقعی است که بازدیدکننده برای مطالعه محتوا صرف می‌کند پیش از اینکه به صفحه نتایج جست‌وجو برگردد.» بنابراین هر گونه سپری شدن زمان در صفحه مدنظر گوگل نیست، بلکه آن زمانی را لحاظ می‌کند که کاربری به از گوگل به صفحه‌ای رفته تا زمانی که مجدد به گوگل برمی‌گردد.

از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است. به‌آسانی می‌توانید ببینید چگونه و چرا ویدئوها و تصاویر می‌توانند زمان توقف کاربر و درگیرشدن او را در سایت افزایش دهند. فقط باید اطمینان یابید که تصاویر به‌طورکامل بهینه‌سازی شده باشند و ویدئوها را از یوتیوب، ویمئو یا آپارات یا سایر میزبان‌های ویدئویی و پلتفرم‌های استریم گرفته باشید.

چه محتوایی می‌توانید تولید کنید که متفاوت از آنچه هر کس دیگری تولید می‌کند باشد؟ شاید اینفوگرافیک‌ها نیز خیلی بتوانند به شما کمک کنند. در کل فرصت‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارد.

 

10. همواره تمهیداتی برای CTA یا خروج کاربران در نظر بگیرید

در بخش های قبلی این مطلب بیان کردیم که هدف اصلی از یک محتوای سئو شده کسب رضایت کاربران است، اما به همین نسبت نیز بایست در راستای رسیدن به اهداف کسب و کار خود نیز تلاش کنیم.

 

CTA

 

انتشار هر مطلبی در سایتتان می بایست با هدفی همراه باشد. در واقع انتظار شما از خواندن محتوای سایت توسط کاربران چیست؟ آیا قصد شما کسب دنبال کنندگان بیشتر برای ایمیلتان است؟ در این صورت بایست حتما ماژول عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت را در انتهای مطلب به کاربران نمایش دهید.

آیا قصد شما فروش محصولات و سرویس هایتان به کاربران است؟ برای دست یافتن به این هدف می بایست کاربران را از طریق دکمه های فراخوانی برای اقدام (CTA) در دل محتوا به بخش های فروش سایت هدایت کنید.

آیا هدف شما کلیک کاربران بر روی تبلیغ های سایت است؟ در این صورت بایستی این تبلیغ ها را در هنگام خواندن محتوا توسط کاربران برایشان نمایش دهید.

آیا می خواهید کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری کنند؟ مطالب مرتبط با هر محتوا را در انتهای هر پست قرار دهید. هدف شما هر چه که باشد، می بایست واضح بوده و کاربران را به همان سمت هدایت کنید.

 

یکی از نکات ضروری که باید به آن توجه داشته باشیم فرآیند تولید محتوا با کیفیت است که باعث می شود رتبه ی سایت شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند، تولید محتوا مهمترین اقدام برای جذب مشتری در بازاریابی جاذبه ای است وقتی شما محتوا تولید می کنید باعث جلب توجه مخاطبان می شود و تعامل با محتوا سایت شما افزایش پیدا می کند پس در ابتدا تولید محتوای با کیفیت و سپس استراتزی تولید محتوا توجه کنیم.

 

برخی از سوالات رایج

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی همان عبارتی هست که قصد داریم سایت خود را براساس آن سئو کنیم.

 

لانگ تیل کیورد (Long Tail Keyword) یا کلمه کلیدی دم دراز چیست؟

وقتی تعداد سیلابس های عبارت کلیدی از 3 تا بیشتر میشود، آن کلمه کلیدی لانگ تیل کیورد محسوب میشود.

 

وجود CTA در محتوا جزو فاکتور های سئومحتوا حساب می‌شود؟

بله، هرچیزی که باعث کاهش بانس ریت شود و باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت شود در سئو محتوا موثر است که CTA هم یکی از آنهاست.

 

 آیا کپی بودن بخشی از مقالات از سایر مقالات سایت، تاثیر منفی داره یا خیر؟

در حد کم مثلا زیر 10 درصد معمولا مشکل ساز نمی‌شود البته آن هم در صورتی که در همه مقالات نباشد.

 

بانس ریت چیست؟

بانس ریت به درصد افرادی گفته میشود که از یک صفحه از سایتی دیدن کرده و از سایت خارج میشوند.

 

جمع بندی

وقتی از سئوی محتوا حرف می زنیم یعنی ترافیک بالایی به سمت سایت خودمان بکشیم و بهترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیم سئو رابطه ی مستقیمی با تولید محتوا دارد به گونه ای که معادل هم هستند شما باید محتوای بنویسید که پر بار باشد طولانی بودن آن زیاد مهم نیست. در ادامه انواع محتوای سئو را گفتیم سپس چهار مرحله ضروری از سئو محتوا گفتیم که عبارتند از تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی کلمات کلیدی، ساماندهی محتوا و تبلیغ محتوا که باید توجه داشته باشید یکی از نکات مهم اینست بهتر است مطالب مان را آپدیت کنیم که بیشتر مورد توجه گوگل قرار می گیرد نه اینکه هر روز مقاله بنویسیم البته باید محتوا تولید کرد و آن هم با کیفیت حتما یادتان باشد و در نهایت استراتژی تولید محتوای سئو شدا را گفتیم امیدوارم توانسته باشم به دانش شما اضافه کرده باشم.

دوستان عزیز ما از شما می خواهیم این وبلاگ و کانال تلگرام الکامپ نت را به دیگران معرفی کنید تا آنها هم بتوانند از این آموزش رایگان استفاده کنند و خودتان هم عضو شوید ببینم چکار می کنید. اگر سوال و پرسشی دارید در انتهای این بخش در قسمت نظرات بپرسید ما پاسخگو خواهیم بود و همچنین لینک این مطلب را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام منتشر کنید که این آموزش فراگیر شود این باعث خوشحالی ماست تا در آینده بتوانیم آموزشهای حرفه ای تر برای شما قرار دهیم.

در ضمن ما جمعه های هر هفته ساعت 11 شب مقالات جدید خواهیم داشت حتما مطالعه کنیدwinkwinkwink

موفق باشیدsmileysmileysmiley

 

کانال تلگرام الکامپ نت

 

پیج اینستاگرام الکامپ نت

 




 

مطالب مرتبط

 

مخفی کردن شماره تلفن    آموزش مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام و ناشناس ماندن

 

تولید محتوا و سئو   تولید محتوا چیست؟ | فرآیند تولید محتوای با کیفیت

 

دکمه سابسکرایب    ساخت سریع دکمه سابسکرایب برای کانال یوتیوب در کوتاهترین زمان ممکن

 

گذاشتن لایو در اینستاگرام    آموزش قدم به قدم لایو گذاشتن در اینستاگرام به صورت کاملا حرفه ای

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی